Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

13/3 Park Inn By Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad - Uppgraderad från standard till märkligt Business Class rum på 5 vån (det mesta i det rummet kändes helt felplacerat) och sen till sviten på 14e vån. 2-4-1 bokning nu i helgen . Är CCC

13/3 Park Inn By Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad - Uppgraderad från standard till märkligt Business Class rum på 5 vån (det mesta i det rummet kändes helt felplacerat) och sen till sviten på 14e vån. 2-4-1 bokning nu i helgen . Är CCC
Nu blir jag ju lite nyfiken. Hur fel kan ett hotellrum bli?

Radisson Falconer i Köpenhamn förra veckan, 3 nätter, från billigaste standard till svit längst upp. Första uppgraderingen som CCC (fick ingen på Scandinavia för ett par veckor sedan, och har ironiskt nog inte haft fler stays på Radisson sedan jag blev CCC vid årsskiftet..)

Rummet var inte heller klart för incheckning vid 14:45 pga sen utcheckning från tidigare gäst. Fick då ett helt knipper drinkbiljetter i baren så jag kunde sitta där och jobba medans jag väntade - snygg hantering!

(Sedan höll den stackars traineen i receptionen på att få panik när jag väl checkade in på riktigt. För de hade checkat in mig halvvägs i systemet så jag skulle kunna logga in på internet. Men för hans otränade öga såg det ut som reservationen var raderad och hotellet fullt. Vilket inte passade bra ihop med CCC)

Plaza i Oslo, 2 for 1 bokning blev uppgraderad till business rum på våning 30. Riktigt fint fruktfat väntade på rummet. Är CCC.

Radisson Blu Scandinavia i Göteborg levererade tyvärr inte alls den här gången. Ingen igenkänning av status vid incheckning. Bad incheckande personal dubbelkolla, och jodå, G2 (CCG) låg inne. Tydligen fullt på hotellet, trots vidöppet vid dubbelkoll på nätet. BC, juniorsvit och andra sviter öppna för bokning.

Sattes i standardrum anno 1990 med lååång promenad från lobbyn. Dock relativt stort, med balkong och "utsikt" mot gata. Ingen välkomstgåva. Raka motsatsen mot senaste vistelsen för en månad sen då vi fick relativt nyrenoverat Business class-rum och trevligt fruktfat.
Lite extra surt att det luktar avlopp i rummet.

Edit:
Fast vid närmare eftertanke känns det konstigt med soffgrupp, skrivbord och balkong i ett standardrum. Kanske en gammal minisvit som inte renoverats och klassats ner. Hade hellre tagit samma businessrum som senast...

Last edited:
Nu blir jag ju lite nyfiken. Hur fel kan ett hotellrum bli?
Haha, så fel var det inte, men det kändes lite oplanerat, inte riktigt igenomtänkt vid placeringen av möbler som tex att soffan var märkligt placerad i rummet. Utsikten var bara över en väg så det var inte speciellt kul heller. 14 våningen var betydligt trevligare :)
En intressant sak var också att rummet på 5e vån hade ett kylskåp vilket sviten som kostade 2500 kr mer om natten saknade. Hmm hur tänkte de där?
Servicenivån på personalen var dock perfekt. Trevliga och hjälpsamma, alltid med ett leende, mer "Yes I can!" upplevelse än många Radisson Blu hotel måste jag säga.

Toppen