Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

erc

Medlem
Jag brukar bli uppgraderad på ”mitt” hotell.
Det är dock så pass skabbigt och skillnaden mellan ett bra rum och ett dåligt rum är en extra stol och en kapselmaskin istället för snabbkaffe i pappersrör.
Ibland har jag fått 2 macarons och ett extra glas (vad man nu ska ha det till).

Jag anser att hotellet fungerar ok som nödinkvartering och pendlingsboende för betongarbetare (inte för att det är något fel på betongarbetare).
Restaurangen är inget som gör mig lycklig heller, men jag tror å andra sidan att hotellet inte har några intentioner av att vara något finare hotell då priset faktiskt är riktigt vänligt mot kreditkortet.
Trött på hotellivet ändå, så jag har ordnat med en lägenhet från 1/3.
Och vilket hotell är det?
 

ante_77

Medlem
Och vilket hotell är det?
Radisson Blu Park Hotel på Fornebu i Oslo.

Priset är åtminstone bra och man får ungefär vad man betalar.

Det byggs T-bana här i krokarna och jag tippar på att hotellet används av många som jobbar med bygget.

För egen del så passar det alldeles utmärkt att bo där då jag har gångavstånd till jobbet.
Det är dock inget hotell jag skulle använda mig av om jag bokar en familjeresa.
 

Kris

Medlem
Hotell: Radisson Blu Flughafen Zürich
Bokat: Standard room
Erhöll: 'Superior Room, utsikt mot plattan'
Status: Premium

Första vistelsen på Radisson på väldigt länge. Frågade försiktigt om uppgradering vid incheckning, vilket fixades. Åker med kidsen, så han frågade om jag inte behövde en extra säng. Jovars... Tänkte att det tar nog någon timme innan den kommer. Men 5min senare bankade det på dörren med roll away bed och ett extra fat med välkomstkakor. Bra där!
 

Erik M

Medlem
Funderar på att satsa på VIP, det skulle kräva en insats kommande månaderna. Om jag når nivån inom detta intjänandeår så har jag den nästa medlemsår, eller hur?
Nån som kan jämföra uppgradering m.m. mellan Premium och VIP?
 

Jonas F

Medlem
Hotell: Radisson Red V&A Waterfront Cape Town
Bokat: Standard
Fick: Standard
Status: VIP
När: Mars 2024
Lite oklart vid incheckning. Receptionisten hävdade att det inte fanns någon uppgradering men när vi kom upp till rummet på översta våningen och kollade på utrymningsplanen såg det ändå ut som vi fått ett större rum och med utsikt mot Taffelberget som ju ändå kostar extra.
IMG_8226.jpeg


Hotell: Radisson Red Rosebank Johannesburg
Bokat: Executive room
Fick: One bedroom suite
Status: VIP
När: Mars 2024
Bokade executiv-rum eftersom de tydligen inte ger VIP-medlemmar lounge-access (vad ”tillgång till särskilda VIP-områden” som Radisson Rewards hävdar är en förmån innebär vet jag inte dock). Loungen var liten och gullig men kanske inte värd de extra pengarna egentligen, men det var roligt att prova.

IMG_8516.jpeg

Lounge:
IMG_8520.jpeg

IMG_8521.jpeg

IMG_8519.jpeg

Känns inte som jag kommer att jaga VIP-nivån fortsättningsvis (det har bara förlängts och förlängts under pandemin). Speciellt inte med det urusla poängvärdet. När men ser deras kampanjer så undrar man ju lite om de ens själva vet hur uselt program de har? Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle exempelvis köpa poäng ens när de har poängkampanj när poängen man köper är värda typ 1/3 av vad priset man får betala för dem är värt. Synd, för det var ju ett ganska trevlig program en gång i tiden.
 
Toppen