Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Hotell: Radisson Blu Arlandia
Bokat: Standard
Fick: Junior Suite
Antal nätter: 1
Rate: Flexibelt med app-rabatt (bokade två dagar innan och flex var det som erbjöds i appen, ändå billigt (850 kr)).
Status: VIP
När: April 2026

Last edited:
Hotell: Radisson Blu Hamburg
Fick: Premium på vån 22
Antal nätter: 2
Rate: Flexibelt med app-rabatt
När: Maj 2026
Övrigt: Ingen välkomstgåva denna gång och nattklubben nere vid U-Bahnstationen spelar riktigt ljudligt till kl. 4.

Checkar in till Radisson Red Vienna för 6 nätter idag. Har VIP status.
Har bokat en mindre individual room. Appen visar room 728 som är högt upp men det står fortfarande Individual Room. Brukar room type ändras om man har blivit uppgraderad? DVS kan jag ha fått en upgrade trots att det står individual room I appen.

Hotellet visar endast 1 ledigt rum för min vistelse just nu. Ett Standard River View. Det kanske talar emot att jag har blivit uppgraderad när hotellet är så fullt. Finns flera rum lediga för de sista 5 nätterna. Brukar man kunna få byta till ett bättre rum efter första natten om man frågar snällt vid incheckning?

Hotell: Radisson Blu Stansted Airport
Fick: Premium (2 steg upp)
Antal nätter: 3
Rate: Flexibelt med app-rabatt
Övrigt: Ingen välkomstgåva denna gång. Första rummet var för varmt och vi fick inte ner temperaturen hela natten så bytte till ett annat dagen efter.

Checkar in till Radisson Red Vienna för 6 nätter idag. Har VIP status.
Har bokat en mindre individual room. Appen visar room 728 som är högt upp men det står fortfarande Individual Room. Brukar room type ändras om man har blivit uppgraderad? DVS kan jag ha fått en upgrade trots att det står individual room I appen.

Hotellet visar endast 1 ledigt rum för min vistelse just nu. Ett Standard River View. Det kanske talar emot att jag har blivit uppgraderad när hotellet är så fullt. Finns flera rum lediga för de sista 5 nätterna. Brukar man kunna få byta till ett bättre rum efter första natten om man frågar snällt vid incheckning?
Ingen uppgradering trots lediga rum för hela vistelsen. Försöker igen i morgon. Orkade inte tjafsa.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Fick: Junior Suite med utsikt mot atriumet
Antal nätter: 1
Rate: Corporate rate

Toppen