Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Jawen!

Medlem
Hotell: Clarion Post
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Gold

Första gången där och jag fick besked om uppgraderingen vid incheckning. Smidigt och bra med tidig incheckning också. Klart nöjd!!
 

John Rambo

Medlem
Hotell: Hotel C Stockholm
Bokat: Standardrum
Fick: Superior Dubbel
Status: Platinum
Även om upgrade var tacksam för denna 800kr bokning så måste jag säga att hotellets standard var betydligt lägre än jag hade väntat mig. Marginellt mer för pengarna än på comfort på andra sidan gatan.. Låg nivå på såväl rum (gammalt, slitet) men även på frukost som kändes budget.. Trevligt med shufflebord och receptionsarean dock.
 

Olle K

Medlem
Hotell: Stenungssund Yacht Club
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Hade förväntat mig bättre och mer intressant frukost. "Frukost dessert bordet" var bättre än vanligt, men annars få brödsorter, bara en sorts kött (kalkon) och en frukostkorv, ingen skagenröra, ingen prinskorv, få grönsaksalternativ med bara gurka och efter en stund också små tomater. Kul spa som rekommenderas.
 

Once56

Medlem
Hotell: Stenungssund Yacht Club
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Hade förväntat mig bättre och mer intressant frukost. "Frukost dessert bordet" var bättre än vanligt, men annars få brödsorter, bara en sorts kött (kalkon) och en frukostkorv, ingen skagenröra, ingen prinskorv, få grönsaksalternativ med bara gurka och efter en stund också små tomater. Kul spa som rekommenderas.
Bodde där i slutet av augusti och då var frukostutbudet stort, innefattande både Skagen-röra och lax bl a. Men då var det kanske fortfarande högsäsong?
 

DrGold

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Wisby
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Gold

Schysst uppgradering till trevligt men inte precis toppmodernt rum. Lite stökigt med frukosten där man skulle boka slot-tid, och bara tidiga tider fanns. Ok vi beställer till rummet istället tänkte vi. Sen när vi försökte lägga beställning fick vi info om att hotellet ej har room service, trots att det står tvärtom på nätet och på infolappar på rummet. "Men ni kan gå ner och hämta frukost till rummet på en bricka själva".

När vi väl gick ner till frukosten var det ingen kontroll av bokade tider och gott om lediga bord, trots fullbokad slot, så det slutade med att vi ändå åt i matsalen...

Sånt där stök är rätt irriterande tycker jag. Men för övrigt trevlig vistelse!

20211104_145109.jpg


20211104_145150.jpg


20211104_145204.jpg
 
Last edited:
Hotell: Quality Hotel Prisma Skövde
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Guld

Blev uppgraderad vid incheckning utan att receptionen nämnde det. Allmänna utrymmen ganska slitna men rummet var fräscht och nyrenoverat. Tydligen gick bara vouchern att utnyttja i samband med måltid. Voucher på mineralvatten låg i kuvertet med nyckeln.

8E375334-8BE3-4088-8443-0176B47540FF.jpeg
 
Toppen