Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Mr Basic

Medlem
Absolut ska man förvänta sig samma förmåner. Men en statusnivå som man kan få enbart genom ett kreditkort brukar sällan vara så värt i långa loppet. Guld har en förmån som heter "possible upgrade to the best room category". Det är med andra ord ingen garanti. Samma förmån för Platinum är "guarantee upgrade", men här står inget heller om att det ska vara till bästa rum men man ska garanteras uppgradering.

Tyvärr urvattnas ju alla statusar som man kan få "gratis", och de blir då mindre värda för den som innehar statusen då väldigt många kan få den.
Jag håller med dig i allt ovan (och jag fattade inte heller Erik M:s inlägg).
Däremot så kvarstår grundfrågan, varför skriva kreditkort ”status” och inte Gold-status?
 

jerixon

Medlem
Har faktiskt aldrig blivit uppgraderad som NC Silver, men det känns OK. Kan väll säga att hotellen håller varierande hotell helt klart och inte så säker om de är bättre än Best Western i Sverige. Däremot enkelt att samla poäng =)
 

John Rambo

Medlem
Hotell: Amaranten Stockholm
Bokat: företagsbokning billigaste
Fick: Familjerum
Status: Platinum
De översta två våningarna på Amaranten är under uppfräschning och stängda en period. De bästa rummen är således otillgängliga.
Jag fick dock ett fräscht och stort familjerum. Personalen på Amaranten är bland de bästa jag träffat på, oerhört vänliga och tillmötesgående. En helt annan verklighet att bo på Amaranten nu, kontra under pandemin, skönt med liv och rörelse, men likaså tillgängligt och kvalitativt.
 

Attachments

  • 25A552B1-D18C-4E87-A08D-B68043BA9EDA.jpeg
    25A552B1-D18C-4E87-A08D-B68043BA9EDA.jpeg
    81 KB · Visningar: 101
  • 753C7CB6-15E1-4FCF-9DEB-2536ECF3CED6.jpeg
    753C7CB6-15E1-4FCF-9DEB-2536ECF3CED6.jpeg
    48,9 KB · Visningar: 102
  • 2ED5D322-78D3-4AFB-8A73-657E121E1AC0.jpeg
    2ED5D322-78D3-4AFB-8A73-657E121E1AC0.jpeg
    49,6 KB · Visningar: 99
Hotell: Clarion Sense Luleå
Bokat: bonusnatt Standard två enkelsängar
Fick: Standard två enkelsängar Uppgraderad i appen före ankomst till Deluxe. Dock väl på plats fick jag reda på att de hade varit tvungna att ge det rummet till en annan gäst som behövde stanna längre (och betalade för sig) . Jag och frun fick som plåster på såren gratis spa i stället. Helt ok.
Status: Gold
 
Toppen