Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Hok

Medlem
Bodde där för ett tag sedan. Försökte få uppgradering men enligt dom så hade man inte rätt till det där eftersom dom bara delade bokningssystem och inte var ett renodlat strawberryhotell. :oops:
Bodde också där för ett tag sedan och hade fått uppgradering om det inte varit fullt vid incheckning. Tyvärr blev inte medlemskapet inlagt vid bokning genom jobbets resebyrå, vilket alltid har fungerat på andra Strawberry hotell.
 

ekf

Medlem
Hotell: The Box, Linköping
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate dubbelrum (Mecenat)
Fick: Standard dubbelrum
Status: Gold
Jag måste varit förvirrad och blandat ihop hotell. Jag hade bokat Standard dubbelrum, och det var det jag fick...

Hotell: Quality Hotel Park, Södertälje
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold
 

intuition

Medlem
Hotell: Quality Globe
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard (Eventbokning)
Fick: Standard
Status: Platinum

Bokat av en eventbyrå så jag hade inte bokningsreferens, men jag kontaktade hotellet och de svarade nästan direkt att de hade lagt in mitt nummer och vistelsen dök upp i web/app.
"Tyvärr kan vi inte uppgradera när det är en så stor grupp-bokning, men varmt välkommen!". Jag har full förståelse för det, tyckte t.o.m. att det var bra att de svarade snabbt och tydligt.
 
Hotell: Clarion Stockholm, Stockholm
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbel
Fick: Familjerum
Status: Platinum

Märkligaste uppgraderingen, till ett rum med en dubbelsäng och en extrasäng, när jag är 1pax jobbresa på företagsavtal.

f4e4940a2cb6de14788eb92dae865e16.jpg
 

Fredah

Medlem
Hotell: Hotel C, Stockholm
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbel
Fick: Standard dubbel
Status: Guld

Fanns lediga Superior-rum att boka 5 min före incheck.
Samma för mig, dom verkade ha lite dålig koll på statusförmåner här. Ringde och frågade om tidig incheckning och han trodde det kostade 500kr även för gold. Men checkade in vid 11:30 och behövde inte betala något för det så är ändå nöjd.

Hotell: Hotel C, Stockholm
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbel
Fick: Standard dubbel
Status: Guld
 
Toppen