Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Mr Basic

Medlem
Glömde att jag tänkt summera föregående år, som tog slut sista oktober.

Hotell: blandat Clarion Live Malmö, Clario Winn Gävle, Comfort XPress Stockholm, Clarion Collection Drott Karlstad, Hotel Mårtensson Halmstad och Clarion Post i Göteborg.
Nätter: totalt 18 nätter över 9 stays, allt från 1 till 4 nätter per stay
Fick: Exakt noll uppgraderingar under året.
Status: Gold

Jag trodde att jag blivit uppgraderad på Drott en gång, men vid undersökning visade det sig att jag bokat en hög kategori rum eftersom de andra var slutsålda.

Visserligen är jag guld-i-cornflakespaketet med mastercard, och gold i sig har inte garanterad uppgradering, men lite bättre facit had jag faktiskt hoppas på. Denna kvalperiod hade jag dessutom ingen stay på comfort arlanda där jag annars konsekvent brukar bli "uppgraderad" till handikappanpassat rum...

Misstänker att det delvis är för att jag sällan bokar absolut lägsta kategorierna rum eftersom jag vill ha en ordentlig säng och det i princip aldrig finns som val på de lägsta kategorierna på strawberry-hotellen (och på många inte heller i de högre kategorierna, vilket är riktigt uselt men verkar vara mer eller mindre brand-standard).Men det har alltid funnits högre kategorier "kvar i listan", och även kvar till försäljning.
Riktigt usel utdelning. :confused:
Bor du mest fredag-söndag eller måndag-torsdag. Jag (också Gold) får i princip alltid uppgraderat rum (från standard) men bor i princip bara fredag-söndag samt under sommaren.
 

mha321

Medlem
Riktigt usel utdelning. :confused:
Bor du mest fredag-söndag eller måndag-torsdag. Jag (också Gold) får i princip alltid uppgraderat rum (från standard) men bor i princip bara fredag-söndag samt under sommaren.
Mest måndag-fredag. Men definitivt inte bara. De två senaste har tex båda varit söndag-måndag när hotellen varit mindre än halvfulla. (och även tex restaurangen stängd där man efter att ha frågat fått infon om att det är ok att använda restaurang kupongen för att köpa snacks i receptionen men bara just på söndagar - ingen info man frivilligt delade med sig av när man sade att restaurangen var stängd. Den kupongen är ju annars det absolut största värdet i guld statusen, särskilt om man har en dagars stay)
 

Mr Basic

Medlem
Mest måndag-fredag. Men definitivt inte bara. De två senaste har tex båda varit söndag-måndag när hotellen varit mindre än halvfulla. (och även tex restaurangen stängd där man efter att ha frågat fått infon om att det är ok att använda restaurang kupongen för att köpa snacks i receptionen men bara just på söndagar - ingen info man frivilligt delade med sig av när man sade att restaurangen var stängd. Den kupongen är ju annars det absolut största värdet i guld statusen, särskilt om man har en dagars stay)
Fullt medveten om att uppgradering bara sker ”när tillgänglighet finns” men jag hade återkopplat detta till Starwberry med exakta dagar/datum. När man inte erhåller alla de fördelar som programmet utlovar pga brist på vilja/kunskap, då faller hela poängen (no pun intended) med olika nivåer.
 

taxvalp

Medlem
Hotell: Clarion Post Göteborg
Nätter: 2 nätter
Bokat: Moderate dubbelrum (valde billigaste)
Fick: Svit Julius
Status: Platinum

November är en bra tid att besöka Göteborg om man gillar uppgraderingar…
IMG_4849.jpeg
 
Hotell: Clarion Malmö Live
Nätter: 1 natt
Bokat: Billigaste
Fick: Room after local hero Pontus Jansson
Status: Platinum

Har bott här 5-6 gånger senast två åren och alltid blivit uppgraderad. Kändes som ett par snäpp uppåt denna gång. Kanske mitt favorit hotell inom Strawberry. Härligt hörnrum på 20:e våningen

IMG_2567.jpeg
IMG_2569.jpeg
 

Olle K

Medlem
Hotell: Quality Match Jönköping
Nätter: 1 natt
Bokat: standard dubbelrum för poäng
Fick: Deluxe med utsikt över Vättern
Status: Platinum

God och bra frukost. Förutom skagenröran som var sämre än tidigare utan räkor.
 

Attachments

  • IMG_0995.jpeg
    IMG_0995.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 61
  • IMG_0992.jpeg
    IMG_0992.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 65
Hotell: Quality Hotel Luleå
Nätter: 2
Bokat: Standard enkel
Fick: Standard enkel, deluxerummen var slut. Jag erbjöds ett familjerum, men tackade nej.
Status: Platinum
Rate : Resebyrå bokad, avtal.

Det som stör mig litegrann dock är att bokningen inte gick att få in i appen, hotellet såg mitt medlemsnummer och det var inlagt i bokningen (medskickat från resebyrån som äntligen fått in det i sina system). Fick mina vouchrar som gamla hederliga papperslappar...
 
Toppen