Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Mapa

Medlem
Alla hotell som jag har varit på har tolkat mitt guld-medlemskap som att jag blir uppgraderad 1 rumskategori, inte till bästa rum som det står på hemsidan.

Då måste jag haft flyt, har alltid fått bästa kategori när jag frågat. Är svit tillgänglig ordnar dem det vid check-in. Tycker förmånen är rätt tydlig med bästa kategori...

Är guld.
 

mrestes

Medlem
Det står inte att man ska bli uppgraderas till bästa rum. Det står att man KAN bli det, stor skillnad på dessa två.
Så här står det i villkoren för Gold: Möjlig gratis uppgradering till bästa tillgängliga rum vid ankomst, avgörs utifrån bokningsläge och tillgänglig kapacitet.

- Exakt samma text som för Diamond.

Men Diamond har ytterligare texten: Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna)."

Sedan kan man diskutera vad möjlig betyder "until the cows come home" men i mina ögon om jag checka in kl. 22.00 och det finns 3 Deluxe Room och 1 Svit tillgängliga att boka online för samma natt så bör det vara möjlig att ge mig åtminstone en Deluxe Room. Sedan kan Front Desk har en helt annan uppfattning.
 

mrestes

Medlem
I verkligheten brukar "möjlig uppgradering" inte alls betyda att man får uppgradering bara för att det finns lediga rum.
Det var just därför jag ställde frågan för att börja med, för att höra om andra har försökt att påpeka att det står bästa tillgängliga i villkoren om man bara få en uppgradering med 1 klass några dagar innan man har ens checkat in.

Väldigt svårt för för de att veta den exakta bokningsläge och tillgänglighet 3 dagar innan jämfört med kl. 22.00 på incheckningsdagen.
 

palmen

Moderator
Så här står det i villkoren för Gold: Möjlig gratis uppgradering till bästa tillgängliga rum vid ankomst, avgörs utifrån bokningsläge och tillgänglig kapacitet.

- Exakt samma text som för Diamond.

Men Diamond har ytterligare texten: Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna)."

Sedan kan man diskutera vad möjlig betyder "until the cows come home" men i mina ögon om jag checka in kl. 22.00 och det finns 3 Deluxe Room och 1 Svit tillgängliga att boka online för samma natt så bör det vara möjlig att ge mig åtminstone en Deluxe Room. Sedan kan Front Desk har en helt annan uppfattning.
Som sagt, ordet möjlighet innebär inte att det är något du har rätt till. Utan det är just en möjlighet att det kan ske. Det är ju bara att fråga, men folk som viftar med sitt guldkort och ska vara viktiga brukar sällan bli uppgraderade.
Det är alltid upp till hotellet att bestämma hur de vill göra, de har ingen som helst skyldighet att uppgradera till högsta möjliga lediga rum gör en Gold.
 

mrestes

Medlem
Hur skulle ni göra i denna situation.
Bokat på Comfort Hotel Arlanda Terminal för 1 kväll imorgon. Förbetalt Standard Dubbelrum. Jag ser i appen att jag har uppgraderats till Superior Dubbelrum. Men jag ser att det finns flera Deluxe Dubbelrum och 1 svit lediga samma kväll.

Är det någon idag att nämna detta vid incheckning och be om ytterligare uppgradering? Förmånen gäller ju bästa rumskategori.
Då är det klart. Såg just nu att rummet har uppgraderats ytterligare ett steg till Deluxe. Trots att jag endast är Gold. Behövde inte en fråga efter det.
 
Toppen