Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

hco

Medlem
Kanske OT: Det är lite intressant! Mina föräldrar bokade rum på Ekoxen på 80-talet över nyår i ett sällsynt grepp. De kom dit och FRÖS också. Morsan formulerade ett klagobrev på skrivmaskin och farsan fick skriva under. De fick en ny helg gratis. Vill minnas att de då hade ställt in nåt extra element.
Hehehe. Hade jag inte redan skickat in feedback så hade jag kunnat börja den med "Kära hotellchefen, ert hotell har nu varit återkommande svinkallt på vintern i fyra decennier...".

Kanske hade det gått att få mer kräm ur radiatorn om inte hotellet monterat bort själva vredet. Dom har ändå fjärrvärme. Så dyrt borde det inte vara.
 

Jawen!

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Victoria, Jönköping
Nätter: 1 natt
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Svit
Status: Gold

Blev en övernattning med grabben där vi fick uppgraderingen vid incheckning. Trevlig vistelse överlag.

Käkade för övrigt schnitzel till lunch innan hotellet bara att få se att kvällsmenyn var just schnitzel… Aja, det blev en god natts sömn efter det i alla fall
 

Sir Lemon

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Victoria, Jönköping
Nätter: 1 natt
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Svit
Status: Gold

Blev en övernattning med grabben där vi fick uppgraderingen vid incheckning. Trevlig vistelse överlag.

Käkade för övrigt schnitzel till lunch innan hotellet bara att få se att kvällsmenyn var just schnitzel… Aja, det blev en god natts sömn efter det i alla fall
Var inmundigade du schnitzeln? :)
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Solna
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Standard två enkelsängar
Status: Platinum

Några dagar innan check-in, så såga jag i appen att rumskategorin var ändrad till superior, trevligt tänkte jag. Men dagen jag skulle checka in, så var det ändrat till Standard dubbel, och sen så byttes det rumsnummer ett par gånger under dagen. Men ett snäpp upp blev det iaf.
 
  • Gilla
Reactions: hco

mha321

Medlem
Glömde att jag tänkt summera föregående år, som tog slut sista oktober.

Hotell: blandat Clarion Live Malmö, Clario Winn Gävle, Comfort XPress Stockholm, Clarion Collection Drott Karlstad, Hotel Mårtensson Halmstad och Clarion Post i Göteborg.
Nätter: totalt 18 nätter över 9 stays, allt från 1 till 4 nätter per stay
Fick: Exakt noll uppgraderingar under året.
Status: Gold

Jag trodde att jag blivit uppgraderad på Drott en gång, men vid undersökning visade det sig att jag bokat en hög kategori rum eftersom de andra var slutsålda.

Visserligen är jag guld-i-cornflakespaketet med mastercard, och gold i sig har inte garanterad uppgradering, men lite bättre facit had jag faktiskt hoppas på. Denna kvalperiod hade jag dessutom ingen stay på comfort arlanda där jag annars konsekvent brukar bli "uppgraderad" till handikappanpassat rum...

Misstänker att det delvis är för att jag sällan bokar absolut lägsta kategorierna rum eftersom jag vill ha en ordentlig säng och det i princip aldrig finns som val på de lägsta kategorierna på strawberry-hotellen (och på många inte heller i de högre kategorierna, vilket är riktigt uselt men verkar vara mer eller mindre brand-standard).Men det har alltid funnits högre kategorier "kvar i listan", och även kvar till försäljning.
 

intuition

Medlem
...

Misstänker att det delvis är för att jag sällan bokar absolut lägsta kategorierna rum eftersom jag vill ha en ordentlig säng och det i princip aldrig finns som val på de lägsta kategorierna på strawberry-hotellen (och på många inte heller i de högre kategorierna, vilket är riktigt uselt men verkar vara mer eller mindre brand-standard).Men det har alltid funnits högre kategorier "kvar i listan", och även kvar till försäljning.

Den där misstänker jag själv jag råkat ut en del för, även som platinum medlem. I år har jag mest tagit ut bonusnätter och då oftast "snålat" med poängen pch tagit sämsta rum så jag har inte nyaste statistik på det
 

HCas

Medlem
Misstänker att det delvis är för att jag sällan bokar absolut lägsta kategorierna rum eftersom jag vill ha en ordentlig säng och det i princip aldrig finns som val på de lägsta kategorierna på strawberry-hotellen (och på många inte heller i de högre kategorierna, vilket är riktigt uselt men verkar vara mer eller mindre brand-standard).Men det har alltid funnits högre kategorier "kvar i listan", och även kvar till försäljning.
Ja, nåt måste det nästan vara, jag är också cornflakes-guld men har blivit uppgraderad på samtliga mina stays sen jag fick statusen genom kampanjen tidigare i år. Gäller i Norge, Danmark och på flera olika hotell i Sverige. Men tror att jag genomgående har bokat billigaste rummet och blivit uppflyttad ett snäpp.
 
Toppen