Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

johhenrik

Medlem
På FlyerTalk förstår jag det, men här är vi typ 5st som bor regelbundet på IC eller IHG, så jag tycker en tråd är okej. Inte direkt den mest aktiva tråden på bygget...
 

Totopez

Medlem
Ambassador eller Royal Ambassador som bor på ett IC, ja då ska man ju bli uppgraderad.
Om man nödvändigtvis ska ha en tråd om uppgraderingar bör man, tycker jag, separera
dessa erfarenheter från övrigt, som man f.ö., gjort på Flyertalk.

Nej, man ska inte bli uppgraderad på rewardnätter. Vissa hotell gör det ändå, medan andra inte gör det, vilket också framgår när man läser Amb och RA-trådarna på FT.

Eftersom Amstel tydligen alltid gör det så tyckte jag att det var ganska bra läsarnytta i min post, särskilt som att hotellet anses vara ett av de mest prisvärda att utnyttja sina poäng på. Standardrum för €700 per natt som blir en svit á €1000 per natt för 50000p är svårslaget i bang for point.
 

Homer

Medlem
Nej, man ska inte bli uppgraderad på rewardnätter. Vissa hotell gör det ändå, medan andra inte gör det, vilket också framgår när man läser Amb och RA-trådarna på FT.

Eftersom Amstel tydligen alltid gör det så tyckte jag att det var ganska bra läsarnytta i min post, särskilt som att hotellet anses vara ett av de mest prisvärda att utnyttja sina poäng på. Standardrum för €700 per natt som blir en svit á €1000 per natt för 50000p är svårslaget i bang for point.

Jodå, för den som är Ambassador eller Royal Ambassor, inte för någon annan.
 

FF#1

Medlem
Jag tycker att det är ok att ha en tråd för alla sorts IHG uppgraderingar, bara man försöker skriva vad man har för status.
Det är som sagt inte många som bor frekvent på IC så all input av den här sorten är bra att ha.
 

johhenrik

Medlem
Jodå, för den som är Ambassador eller Royal Ambassor, inte för någon annan.
Nej, Amb och RA har inga förmåner i princip på rewardnätter. Man har rätt till tidig check-in samt sen check-out. Det är i princip allt. Det är ju det som är en av de dåliga delarna av programmet att man förlorar sina perks på just reward-nätter. Sen finns det en del som ger det iaf, men absolut inte alla.
 

Homer

Medlem
Nej, Amb och RA har inga förmåner i princip på rewardnätter. Man har rätt till tidig check-in samt sen check-out. Det är i princip allt. Det är ju det som är en av de dåliga delarna av programmet att man förlorar sina perks på just reward-nätter. Sen finns det en del som ger det iaf, men absolut inte alla.

Dags att sätta tillbaka korken i flaskan för ikväll?
Det jag kommenterade var det markerade ganska bra läsarnytta i min post
 

Totopez

Medlem
Jodå, för den som är Ambassador eller Royal Ambassor, inte för någon annan.
På ett forum för medvetna resenärer utgår jag från att alla som är intresserade av att bo på IC antingen är eller funderar på att skaffa Ambassador (eller börjar fundera över det efter att ha läst informativa inlägg om förmånerna).
Alla uppgraderingstrådar som finns utgår på något sätt ifrån att den resande har någon form av status, det är knappast så att den som läser här inte ens är medlem i IHG Rewards Club.
Hade det varit en förmån som bara riktar sig till den som är Spire Royal Ambassador kanske jag hade förstått din invändning, men eftersom vem som helst kan bli Gold Ambassador för $200 blir det rätt löjligt att racka ner på inlägget.
 
Toppen