Hotell: Crowne Plaza Bangkok Lumpini Park Bokat: 1 King Standard Uppgradering: Använde CSU-voucher för uppgradering till 1 King Junior Suite Kitchenette, vilket var vad jag fick. Status: Platinum Ambassador
Hotell: Hotel Dieu Intercontinental Marseille Bokat: Premium Uppgradering: Prestigue Suite Status: Royal Ambassador
Längesedan jag postade här, men denna uppgraderingen var ganska generös, så värt en notis. Om man räknar alla fejk-kategorier var det nog 10 steg upp eller nått. Oavsett mer än de garanderade två pga status. Fantastiskt slottliknande hotell med historik som ett sjukhus centralt beläget i stan. Enorm takhöjd, som inte riktigt gör sig på bild med vidvinkel. Här kommer några bilder. Sista bilden med rummet markerat. Rekommenderar hotellet varmt!
Hotell: Intercontinental Washington DC - The Wharf Bokat: King Classic Uppgradering: King Premium River View Juliet Balcony Status: Platinum Ambassador
Kommer att prova två olika hotell kommande weekend och första natten är redan uppgraderad i appen.
Hotell: Intercontinental Washington DC - The Willard Bokat: King Classic Uppgradering: King Junior Suite Status: Platinum Ambassador
Efter första natten på the Wharf såg jag fram emot att få prova the Willard. I ett par dagar såg jag ingen uppgradering i appen så jag tänkte, jaja, man kan inte få allt. Dagen för incheckning dök den dock upp. Trevligt rum, eller ska jag säga trevliga rum, och ett mycket klassiskt och trevligt hotell. Hit kommer jag gärna tillbaka!
Rummet låg på andra våningen men jag stördes inte ett dugg av trafik eller annat utifrån. Som sagt är det ett riktigt klassiskt hotell som bland annat ståtar med den ikoniska "the Round Robin Bar". Mången intressant politisk diskussion lär ha förts runt den runda baren.