Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Bodde på IC Toronto Centre nu i 3 dagar.
Natten mellan onsdag och torsdag var bokad via hotwire, var helt övertygad om att det var ett annat hotell i och med att beskrivningen stämde in på det andra hotellet med inte på IC. Glad överraskning helt klart som gjorde att de återstående 2 dagarna också fick bli på IC.
Natt 2 och 3 hade jag bokat executive rum, var samma pris på det som ett vanligt rum.

Vid incheckning så hade jag fått uppgradering alla nätter till executive corner suite vilket var trevligt. Han såg väldigt förvånad ut i receptionen när jag fått en trippel upgrade på en hotwire-bokning innan jag informerade om de 2 nästkommande nätterna som jag bokat direkt via IHG.

Kollade min bokning för IC Dubai Festival City nästa vecka. Ser jag är uppgraderad till en skön svit på 145kvm. Verkar som det är ganska fullt, finns inte ens club Room att boka som Best Flexible Rate, så jag hoppas på en last-minute upgrade ännu högre. Livet som RA är ju rätt bekvämt måste jag säga. :)

Har just bott en natt på Crowne Plaza vid SFO. Vid incheckning berättade de att de uppgraderat mig som IHG rewards-medlem till Executive floor med loungeaccess (ingen alltför imponerande lounge, men det fanns gratis vatten och kakor iaf). Nu vid utcheckningen så var de även noga med att tacka för att jag är IHG rewards-medlem.

Det intressanta är ju dock att jag helt saknar status hos IHG, i själva verket så gick jag med i IHG Rewards 2 minuter innan jag bokade det här rummet på Crowne Plaza. Nåväl, bara att tacka och ta emot. :)

Det intressanta är ju dock att jag helt saknar status hos IHG, i själva verket så gick jag med i IHG Rewards 2 minuter innan jag bokade det här rummet på Crowne Plaza. Nåväl, bara att tacka och ta emot. :)

Bästa uppgraderingen någonsin har jag fått på Hyatt som helt ny medlem, så det händer...

InterContinental Shanghai Puxi - bokat deluxe room, uppgraderad till Superior Suite i Club Tower här. Utsikten i detta område är ju för bedrövlig, men för 900kr natten är det svårslaget...

UG till Executive floor på Holiday Inn Suchevsky, Moskva. Holiday Inn rosar inte marknaden på något sätt, men blev väldigt väl bemött som Platinum innehavare (kortet säger exp 2015, men jag är nedknuffad till Gold på hemsidan). "Lounge" access och erbjuden 500poäng eller fri drink.

Ni som fått uppgraderingar har finstatus, men hur är det att bara ha Guld. Kan man räkna med någon som helst uppgradering på detta kort eller tillgång till lounge? Funderar på några nätter på Intercontinental i Doha.

Ni som fått uppgraderingar har finstatus, men hur är det att bara ha Guld. Kan man räkna med någon som helst uppgradering på detta kort eller tillgång till lounge? Funderar på några nätter på Intercontinental i Doha.
Sorry, jag har missat din fråga här, så därför har du fått vänta lite. Nej, som IHG Guld kommer du nog inte få något speciellt tyvärr. Om du däremot är Gold Ambassador så kommer du få en uppgradering en nivå. Vad gäller tillgång till Club Lounge så är InterContinental "alltid" väldigt sparsamma med det, så till o med vi som är Royal Ambassadors får inte det alltid på alla hotell (ex IC Park Lane i London).

Sorry, jag har missat din fråga här, så därför har du fått vänta lite. Nej, som IHG Guld kommer du nog inte få något speciellt tyvärr. Om du däremot är Gold Ambassador så kommer du få en uppgradering en nivå. Vad gäller tillgång till Club Lounge så är InterContinental "alltid" väldigt sparsamma med det, så till o med vi som är Royal Ambassadors får inte det alltid på alla hotell (ex IC Park Lane i London).

Tack för svaret. Det ante mej, men det kan jag leva med. Jag blev erbjuden havsutsikt i Doha om jag bokar där, alltid något. Det blir också att ta priset med tillgång till lounge, det brukar det vara värt. Jag bor ju också för seniorpris så jag skall inte klaga.

Toppen