Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Patrick

Medlem
Trevligt att få svart på vitt vilken uppgradering man får...

IC i Shanghai skrev:
As the platinum ambassador room upgrade policy, we can upgrade your room to our suite room without club benefit. Only Royal ambassador and Spire Royal ambassador can choose their room upgrade to our suite room without club benefit OR upgrade their room to our club stander room with club benefit.

But if you want get our club benefit, you can pay some additional charge to access to club lounge, for normal guest the price from superior room to club is 500+15% service charge per day, as you are our platinum ambassador I can give you discount rate is 350+15% service charge per day.

Känns som att det inte är värt att betala för Club iaf. :)
 

Patrick

Medlem
Är på plats på IC Pudong sen ett par dagar och fick ett schysst rum, stort, kanske 60-70 m2, och det är ju bra när man är själv.
Nu vet jag inte exakt vad för uppgradering jag fick men det är nog inget standardrum med soffgrupp, divan, skrivbord, stor garderob, dusch, bad, mm mm.
Hotellet ligger lite off, iofs beroende på vad man ska göra i SH, och känns lite äldre. Det är dock mycket prisvärt, och det är alltid en trevlig känsla.
 

johhenrik

Medlem
Är på plats på IC Pudong sen ett par dagar och fick ett schysst rum, stort, kanske 60-70 m2, och det är ju bra när man är själv.
Nu vet jag inte exakt vad för uppgradering jag fick men det är nog inget standardrum med soffgrupp, divan, skrivbord, stor garderob, dusch, bad, mm mm.
Hotellet ligger lite off, iofs beroende på vad man ska göra i SH, och känns lite äldre. Det är dock mycket prisvärt, och det är alltid en trevlig känsla.

Det låter som ett King Premier room. Dem är trevliga. Har du en stor tv som du kan vrida runt, så den funkar både mot soffgrupp och mot sängen?

image.jpeg
 

jumbooze

Medlem
Chengdu Crowne Plaza City,
Bokat nästbilligaste rummet och fick första natten jr suite men de är nedgågna och väldigt slitna så jag bad om nedgradering dag två till ett renoverat rum utan vardagsrum men fräscht
 

David

Medlem
Crowne Plaza North New Zone i Chongqing.

Bokat enklaste rummet och uppgraderad till bättre rum högt upp, med lounge access. Oklart om loungen ingick i rumskategorin eller lades på extra. Statuslös inom IHG, men polare med en sales rep. :)
 
Toppen