Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: DT Hilton New York Downtown
Datum: 4 nätter i mars
Bokat: 2 x Kingbed River View
Uppgradering: 2 x Kingbed (nedgradering, 1 snäpp)
Status: HHD

Ingen möjlighet till uppgradering på grund av fullbeläggning och våra bokade rum var upptagna. Bokade dessa då de enbart var några dollar extra per natt. Hotellet var väldigt ursäktande, såg status som HHD, och frågade om vi tyckte att 30% kändes som en bra kompensation. Kanske kunde ha fått mer, men det kändes väldigt OK på dyra hotellpriser i NY. Bra hanterat.

Hotell: Yucatan - playa del carmen
Datum: 5 nätter i mars
Bokat: Standard
Uppgradering: Superior

Helt ok rum, stort och fräscht. Hotellet är riktigt fint, likaså poolområdet, däremot så är servicen sisådär. Bokade genom Yucatan egna sida för att köpa till access till Hilton Playa del Carmen; väl värt, då mat och dryckesutbudet där var av betydligt bättre kvalitet. Prisvärd poängtur.

Är stammis på Hilton Strand Helsinki sedan snart två år och gillar det. Bra personal, passande läge för mig och ok rum, trots en viss 80 tals patina. I Loungen på plan 7 finns bar och något litet att äta. Om något skulle de må bra här av att vampa upp sitt F&B erbjudande. Ikväll erbjuds torra små smörgåsar och som varmrätt någon form av kött i brunt spad.. Märkligt och inte riktigt internationell Hilton standard.
Även restaurangen i lobbyn lämmar mycket övrigt att önska med vilsen personal och oinspirerad mat.

Nåja. Mitt frekventa boende här har höjt upp mig till Diamond nivåns förlovade höjder, vilket jag snart hoppas kunna utnytta på lite andra platser

Citerar ett 9års inlägg
Jag är inte stammis på HILTON Strand i Helsingfors bodde här för 3-4 år sedan, tyckte hotellet var trevligt och bokade för en helg
Datum: 1-3 april
Bokat: King
Uppgradering: King Executive fick mail 2 dagar för ankomsten
Vid incheckningen klockan 11,30 sa receptionisten vi har iordningställt en Junior Svit till dig

Loungen är tillfälligt flyttad? till frukostmatsalen, vid mitt besök på fredagen var det nog bland det bästa utbudet som jag har sett på ett Hilton två varma rätter, varmrökt lax, laxsallad, minst 3 olika grönsallader, svampinläggning, grönmögelost, mogen brie, stort fuktfat mm, och en mycket mycket stor eloge till de två som arbetade i loungen en dam och en något yngre kille.

Loungen har ”evening buffen” öppet mellan 18.00-20,00 vid 19,50 går damen och informerar alla borden att nu är det 10 minuter innan vi dukar av.

Frukosten idag hade stort ut bud på varma rätter, däremot var det kanske lite snålt med det kallskurna ost, skinka, kalkon.
Personalen gick runt fyllde på den färskpressade apelsinjuicen, snabba med att duka av tallriken, när man återvände till buffen.

77614DA5-3AD0-4492-8989-CDF46A3C185B.jpeg

E63CB2B7-2ECD-4197-890F-6C6E44FAD895.jpeg

3EE22C2B-ED9E-466A-BA4E-632F827FE826.jpeg

Hotell: The Emerald House Lisbon, Curio
Datum: mars 2022
Bokat: King guest room
Uppgradering: Ingen (bad om ursäkt för det, men hotellet var fullbokat, och jag bokade kvällen innan)
Superb service, välkomstbricka i rummet med lite nötter, choklad, frukt, kex, marmelad m.m. Välkomstdrink i baren.

Hotell: Hilton Mystic (Connecticut, USA)
Bokat: 2 double beds
Uppgradering: Ingen (möjligtvis ”high floor”, vån 4 av 4, men inget som kommunicerades)

Hotell: The Verve Hotel Boston Natick, Tapestry
Bokat: Good vibes 1 king bed
Uppgradering: Ingen
Hade problem med bemanningen på hotellet, exempelvis var baren stängd pga att de inte hade någon personal. Synd då den verkade trevlig.

Hotell: The Emerald House Lisbon, Curio
Bokat: King guest room
Uppgradering: Lapa Suite with terrace
Ett av mina nya favorithotell. Fantastisk service och hjälpsam personal, välkomstdrink i baren som Diamond. Småsaker som en Coca Cola i kylen på rummet. Nya fräscha rum och fantastiskt sköna sängar. Vid frukosten kom de ihåg mitt namn och tilltalades något liknande som ”good morning mr. M@gnus, I hope the night was good”…

Hade två separata bokningar på Hilton Tallinn i helgen. De beklagade att de inte kunde uppgradera mig till sviten hela helgen, eftersom hotellet var nästintill fullbelagt fredag till söndag.

Positiva nyheter är att Eforsea Spa är öppet 09:00-21:00 sedan i fredags!

Hilton Tallinn fortsätter imo vara det ultimata "ladda batterierna"-hotellet. Ryan erbjuder billiga biljetter över Östersjön, och hotellet brukar gå att att boka för strax under €100.

Hotell:
Hilton Tallinn
Datum: 1-3 April
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Executive Room på våning 11/11
Revenue/Poäng-bokning: Revenue

Hotell: Hilton Tallinn
Datum: 3-4 April
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: Corner One Bedroom Suite
Revenue/Poäng-bokning: Revenue

Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel London - Tower of London
Datum: 1-4 april
Bokat: Twin Guest Room
Uppgradering 1/4: Nej*
Uppgradering 2-4/4: King Executive Room [med sängarna delade så det blev ett twin]

*De sista exec rummen tog slut när receptionisten kollade med house keeping om vilka rum som hade delbara king-sängar. Detta kompenserades med drink vouchers samt att Exec rum för resten av vistelsen blockades i bokningssystemet.

Hotell: Hilton Garden Inn Phuket Bang Tao
Datum: 1-25 april
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING PREMIUM ROOM WITH BALCONY

Jag "förhandlade" mig till en "long stay" rate här, istället för att betala 25 nätter med poäng. Ca 25% under billigast rate.
Oväntat trevligt område. Finns inget utanför hotellet, men med hotellets cykel (eller shuttle "bus") är det ett par minuter till beachen, golfbanan och Boat Avenue som är ett ganska up-scale restaurang och shoppingområde här. Riktat mot alla västerlänningar/ryssar som har condo här i Laguna gissar jag.
Då börjar 6 månader i Phuket gå mot sitt slut. För 2 år sen skulle jag aldrig tro att jag skulle vara på samma ställe/ö i ett halvår, men Covid, ekonomi och bekvämlighet gjorde att det blev så här.
Har nu bott på alla 3 Hilton här, 2 veckor på Hilton Karon i november, 6 veckor på Doubletree Patong i december.

Toppen