Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Blev du klok på den "rullande loungen" eller är den vanliga öppen igen?

Var där för 2 veckor sedan. Loungen var en separat del av restaurangen på bottenplan. Fanns spring-rolls med sötsur-sås och någon konstig kall bulgur/matvete-grej med majonnäs(inte min favorit) som "mat". Utöver det så fanns det chips, stroopwafels, frukt och nötter. Gick att få öl och vin, som serverades (inget självplock), gick inte att få GT.

Hotell: The Gates Hotel Miami South Beach (DoubleTree)
Datum: 22-25 februari
Bokat: Queen Guestroom utan balkong
Uppgradering: King Bed Pool view Rooftop Terrace
Status: HHD

69FFA770-F444-4198-8490-C682BF386C92.jpeg

Hotell: Hilton Reykjavik Nordica
Datum: Mars
Bokat: Single Room
Uppgradering: Hilton Executive Twin Plus
Status: HHG
Annorlunda uppgradering. Vid ankomst hittade de inte min bokning. Efter en hel del knappande dök den upp. Fick mitt rum(ingen uppgradering). Åker upp till rummet som visar sig inte vara städat.
Ner till repan igen där de ursäktar sig väldigt. Sedan uppgradering till Twin Executive med loungeaccess.

Bra löst så jag är mycket nöjd

Jag hade två bokningar denna gången. Ett rum/en natt, sen två rum/tre nätter. Jag betalar alltid för min affärspartner också när vi bor på Hilton så jag får poängen. Men just detta hotellet har varit snåla med uppgraderingar. Men denna gång blev det riktigt bra:

Hotell: Alexandra Hotel Barcelona, Curio Collection
Datum: 5-6 (ett), 6-9 mars (två rum)
Bokat: TWIN SUPERIOR ROOM och KING SUPERIOR ROOM
Uppgradering:
KING COLLECTION ROOM
Status: HH Lifetime Diamond
Rate: CORP RATE €128 (en natt) €109 per natt (tre nätter)

Jag mailade lite med hotellet innan om bokningarna så det har varit så struligt nu ett par gånger med hur dom hanterar rum 2. Skämtade att ingen annat hotell inom koncernen var sämre med uppgraderingar och det funkade ;)

Ett helt ok kompromiss denna gången:

Hotell: Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah
Datum: 10-12 (cash), 12-17 (poäng)
Bokat: King Superior Room och King Deluxe Room with Palm Sea View
Uppgradering: King Deluxe Room with Palm Sea View
Status: HH Lifetime Diamond
Rate: AMEX Fine Hotels & Resort (två nätter) och poäng (fem nätter)

Normalt har jag fått en uppgradering via AMEX och en via HH Diamond. Men detta blev en bra kompromiss. Ingen uppgradering för cash men tre steg upp för poäng-nätterna.

Hotell: Waldorf Astoria Chicago
Datum: 6 nätter i mars
Bokat: Michigan Ave View King på Conrad Chicago
Uppgradering: One bedroom suite
Status: HHD

Conrad har lagt ner och för några månader sedan fick vi besked om att vi blivit flyttade till WA, bokningen konverterades till Deluxe King. Uppgraderad till svit ett par dagar före ankomst. Stor terrass och öppen eld (gasbrasa) ingår, riktigt fint. Andra gången vi blir flyttade från Conrad till WA här…

Toppen