Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Så maten i Loungen var bra?
Jag har inte sett poolen och gymet.
Är det bra?
Diamond får visst alltid svit på detta hotell.
De har en bra longterm deal på 650 net min 60 dagars stay som betalas vid incheckning.
Så inklusive svit , Hilton poäng, frukost, middag i loungen , gym, pool , wi-fi och städning är detta ett bra alternativ till lägenhet i Shanghai :)

Edit: Dessutom SAS poäng och säkring av Amex vouchrar då man betalar med Amex
Ja, vi var nöjda med maten i loungen, både till frukost och evening snacks! :) Och som ett extra trevligt inslag kunde man beställa indisk mat à la carte (vet inte om det alltid är indiskt eller om det är olika teman olika veckor). :) Hann tyvärr varken med poolen eller gymet. Ja vi fick en svit som HHD, alltid lika trevligt.

nudlar.jpg
Till frukost tog jag deras extremt god nudelsoppa, fanns massa annat att välja på också.

öl.jpg
Direkt när frukosten var klar (kl. 11) dukades det upp öl och lite snacks. Till kvällen kom det ytterligare godheter.

Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Miami Airport & Convention Center
Datum: Februari
Bokat rum: Billigaste rummet
Uppgradering Presidential suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Om inte alla Hiltons hotellrum i USA har ett biljardbord i vardagsrummet så antar jag att vi blev uppgraderade! :D

20190206_143658_capture.jpg

bild1.jpg

Hotell: Hilton Bogota
Datum: 22 Februari
Bokat rum: King bed
Uppgradering Executive King
Antal nätter: 1

Ett riktigt bra Hilton. Skulle välja detta rum varje gång före sviten jag hade på Doubletree Calle 100. Allt känns rent och modernt. Stort fint och modernt gym, bra frukostbuffé i stora restaurangen och en trevlig lounge där man faktiskt kunde äta en riktig middag i form av kyckling och fläskfilé med sötpotatismos. Bra läge dessutom.

Är nu i Medellin som bara har ett enda Hilton: Hampton by Hilton. Ingen uppgradering, men de verkar inte ha andra rum än Queen bed. Första gången för mig på ett Hampton. Hotellet känns ganska nytt, så det är rent och fräsch, men man märker verkligen kvalitetsskillnaden mot riktiga Hilton när det gäller sängen, toalettartiklar, möbler och den spartanska frukosten. Känns som ett Scandic eller Best Western någonstans i Sverige. Fick iaf ett handskrivet brev och en tallrik med frukt.

Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Nanxiang Shanghai
Datum: Mars
Bokat rum: Billigaste rummet
Uppgradering 1 bedroom Suite
Antal nätter: 17

Jag fick en fin svit av dem vilket är mer än vanligt på detta hotell. Troligen för att jag ska prata med dem om ett bo här 2 månader och konkurrenten Doubletree vid Pudong ger svit till HHD. Lite billigare lär det vara här än i Pudong, cirka 600 RnB net mot 650 net i Pudong men det hotellet är lite finare, fd Sofitel mot fd Holiday Inn här. Dock ett bra alternativ om man ska jobba i Anting eller Jiading. Jag ska jobba i Pudong och närmare centrum så Pudong ligger bättre till.

• Gilla
Reactions: Gus
Hotell: Hilton Cartagena, Colombia
Datum: 9-11 Mars
Bokat rum: Billigaste rummet, King City View
Uppgradering: ingen

Ett enormt stort hotell med massa olika restauranger, pooler och tennisbanor etc.
Blev lite besviken över den uteblivna uppgraderingen så jag frågade om de inte gjorde sånt. 100 % slutsålt fick jag till svar. I appen finns på samma datum inte mindre än sex olika rumskategorier som är högre än min till försäljning. Ljuger de mig rakt upp i ansiktet? Uppgraderingar är den viktigaste anledningen till att jag anstränger mig för att nå HHD. Jag reser endast privat, så man får faktiskt kämpa lite.

I övrigt känns hotellet gammalt och slitet. Oangenäm lukt i korridorerna, typ sur disktrasa.

skriv gärna liten rek om det hotellet har det på mon short list av destinationer jag vill besöka snarast :)
Hotell: Conrad Cartagena, Colombia
Datum: 12-14 Mars
Bokat rum: Pool view King
Uppgradering: Ocean view suite, 100 m2

Mycket bra hotell och väldigt bra igenkänning som HHD.

Senaste veckan i London med hoppande, en natt på samtliga utom Bankside som fick två nätter.
HHD.

Hilton Bankside
Bokat: Twin Guest Room (156 GBP, rea)
Fick: Twin Deluxe Room
Frukost: Åt i restaurangen, Full English.
Övrigt: Fantastisk lounge, mycket bra kvällsutbud i matväg (även bra bemannat med personal som fyllde på, serverade dryck etc). Nytt och fräscht hotell fortfarande. Bra grejer.

Doubletree Tower of London
Bokat: Twin Guest Room (92 GBP, rea)
Fick: King Executive Room (10 vån)
Frukost: Full English samt valfria rätter från à la carte med en helt godkänd Ägg Benedict t.ex.
Övrigt: Bra läge tycker jag, nära DLR Tower Gateway och Tower Hill Tube (District och Circle Line). Mindre lounge finns. Nytt och fräscht hotell, synnerligen prisvärt denna gång. Gärna igen!

Doubletree Hyde Park
Bokat: Single Guest Room (108 GBP, rea)
Fick: King Guest Room with Park View
Frukost: Full English i en mycket trist frukost-/cafélokal.
Övrigt: Drack en GT som sattes upp på rummet. Vid utcheckningen fanns ytterligare drinknota att pröjsa som någon gynnare stått för. Det reglerades utan käbbel. Inget roligt hotell.

Hilton Hyde Park
Bokat: Standard Single Guest Room (146 GBP, Public Sector Offer)
Fick: Double Guest Room
Frukost: Full English i restaurangen. Perfekta, stora, croissanter och pain au chocolat (ej de vanliga bake off-bröden Hiltonhotellen kör med).
Övrigt: Nyrenoverat, fräscht rum, stort för att inte heta Deluxe eller Executive. Ligger rakt ovanpå Queensway Tube (Central Line) och i samma kvarter som Bayswater Tube (District och Circle Line). Gärna igen!

Waldorf Hilton
Bokat: Twin Hilton Room (225 GBP, Public Sector Offer)
Fick: Twin Deluxe Room på vån 7 med utsikt mot South Bank.
Frukost: Full English i restaurangen, à la carte-rätter mot tillägg.
Övrigt: Oslagbart läge vid Aldwych! Flådig atmosfär. Parfymerad foajé.

Doubletree London ExCel
Bokat: Queen Guest Room with Sofa (67 GBP, rea)
Fick: Queen Deluxe with Water View
Frukost: Åts ej.
Övrigt: Ligger 1 km nordväst om London City Airport. Ett fräscht hotell som kan vara riktigt prisvärt. Finns DLR-station vid London ExCel också. Drinkkupong vid incheckning.

Last edited:
Hilton Stockholm Slussen. Uppgraderad från standardrum till ett hörnrum med utsikt över Gamla Stan. HHD.
Fullt i Loungen ikväll men hyggligt utbud och ständig påfyllning av mat och dryck.

Toppen