Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Datum: 2-7 December
Bokat rum: Billigaste rummet, 850 kr natten.
Uppgradering King Ocean Suite
Antal nätter: 5
Status: HHD

Inte helt fel att få denna maxade sviten på 80 kvm. Skönt med så stor yta när man reser med 2 små barn. Vi hade bokat en rate utan barn men när personalen såg att vi hade barn med oss satte de direkt dit en barnsäng. Balkongen hade 2 solstolar och en fantastisk soluppgång. Hotellet i övrigt var riktig bra med en stor pool med vattenruschkana. Barnen tyckte den var lite läskig men pappan i familjen utnyttjade den desto mer :D. Kvällsdrinkarna var mycket goda. Frukosten var tyvärr mer kvantitet än kvalitet (i stora matsalen, loungen var lite bättre) och afternoon-teat var knapert. Hur som helst, skönt med en lounge som serveras Nam Soda hela dagen (Thailändskt bubbelvatten, det bästa bubbelvattnet i världen enligt mig, tack vare den höga halten bubblor). :)

Visa bifogad bild 83490

Visa bifogad bild 83488

Visa bifogad bild 83489

Visa bifogad bild 83491
Vilket hotell?

Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Shanghai - Pudong.
Datum: 7-10 December.
Bokat rum: Billigaste rummet.
Uppgradering 1 KING BED DELUXE SUITE, 70 kvm.
Antal nätter: 3

Fint hotell med bra läge nära tunnelbana och flygplats. Många bra nudelrestauranger i närheten av hotellet som serverade nudlar av extremt hög kvalitet för en spottstyver. Loungen höll en hög klass. Man kunde tom beställa beställa Indisk á la carte, ett väldigt trevligt inslag. Poolen hann vi tyvärr inte besöka.

thumbnail_20181208_014828.jpg
Sovrum

thumbnail_20181208_014846.jpg
Vardagsrum

thumbnail_20181208_115253.jpg
Direkt efter att frukosten var avdukad ställde de fram en buffé med öl och andra drycker, trevligt :).

Hotell: Waldorf Astoria Las Vegas
Datum: 26-28 december
Bokat rum: King Strip View
Uppgradering Jr Suite (Strip View)
Antal nätter: 2
Status: HHG
Rate: Hilton Honors Semi-Flex (tror det var avbokningsbart upp till 7 dagar innan)

Uppgradering en kategori. Jättestort badrum, hyfsat stort "rum".

Hotell: DoubleTree Resort by Hilton Hotel Penang
Datum: 30e Dec - 4e Januari
Bokat rum: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING ONE BEDROOM SUITE - POOl
L VIEW AND BALCONY
Antal nätter: 5

Efter tips från @MartinH och lite tugg så såg jag dagen innan ankomst att jag var uppgraderad till Svit med Balkong.
Bad om pool View för mer möjlighet till sol på kvällen. Inga problem Mr. Erixon då får ett rum högst upp med 2 balkonger....
Kostade väll typ 750kr för avbokningsbar king när jag bokade så 40k poöng för 5 dagar i en svit känns som ett fynd.
Efter 2 dagar på Mercure med lite mindre rum utan balkong så blir det skönt med lite ombyte.
Tjejen vill ha en stilla poolsemester och eftersom jag alltid annars får bestämma så passar detta utmärkt.
Lunch åts vid poolen med öl och extra läsk och 3 rätter för 2 personer. Tror det kostade runt 350 kronor... Vilket får anses dyrt här, men för lata för att röra oss idag :)
Happy Hour med gratis drinkar som tidigare nämts för Diamonds mellan 18 och 19 och halva priset på alkohol ett par timmar på kvällen verkar det vara också.
Gymmet ska besökas imorgon men det såg lovande ut och tjejen ska besöka spa't.
Over and out från en av solstolarna vid poolen!

Attachments

• 20181230_093436.jpg
    20181230_093436.jpg
    149,7 KB · Visningar: 228
Hotell: Hilton Munchen airport
Datum: 30.12 - 31.12
Bokat rum: 2 st billigaste twin+ king
Uppgradering: 2 steg till Deluxe twin+king connecting room
Antal nätter: 1 natt
Status: HHG
Perfekt att få connecting room när kidsen är med, fick även gratis frukost för båda rummen samt gratis minibar i båda. En av dom bästa uppgraderingarna som jag fått som HHG. Väldigt trevlig personal dessutom.

Toppen