Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Befinner mig i Bangkok och har totalt 17 övernattningar utspridda på de sex olika Hiltonhotellen (om man nu ska räkna Conrad Residences som ett eget hotell). Byter hotell varje dag för att nå Diamond för första gången. Två avklarade hittills.

Hotell: Doubletree by Hilton Sukhumvit
Datum: 3 sep - 4 sept
Bokat rum: King guest room (billigaste)
Uppgradering: King deluxe på våning 20 av 23.
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Millenium Hilton Bangkok
Datum: 4 sep - 5 sept
Bokat rum: King deluxe (billigaste)
Uppgradering: King executive

Nappade på erbjudandet om en svit med panoramavy på Millenium för bara 842 baht extra i appen, men blev avrådd vid incheckning pga dålig utsikt. Panorama över baksidan?

Befinner mig i Bangkok och har totalt 17 övernattningar utspridda på de sex olika Hiltonhotellen (om man nu ska räkna Conrad Residences som ett eget hotell). Byter hotell varje dag för att nå Diamond för första gången. Två avklarade hittills.

Hotell: Doubletree by Hilton Sukhumvit
Datum: 3 sep - 4 sept
Bokat rum: King guest room (billigaste)
Uppgradering: King deluxe på våning 20 av 23.

Hotell: Millenium Hilton Bangkok
Datum: 4 sep - 5 sept
Bokat rum: King deluxe (billigaste)
Uppgradering: King executive

Nappade på erbjudandet om en svit med panoramavy på Millenium för bara 842 baht extra i appen, men blev avrådd vid incheckning pga dålig utsikt. Panorama över baksidan?
Får man stays för Conrad Residence??

Last edited:
Hotell: Conrad Bangkok
Datum: 5 sep - 6 sept
Bokat rum: King executive
Uppgradering: Deluxe king corner. Kändes först som en nedgradering när jag såg det i appen, med tanke på att det finns en annan rumskategori som heter Deluxe Corner Executive, men jag fick även tillgång till loungen.

Passade på att fråga i Residencereceptionen angående min kommande vistelse där: ja, man ska få tillgodoräkna sig såväl poäng som vistelse där. Får lita på henne.

Hotell: Hilton Sukhumvit Bangkok
Datum: 6 sep - 7 sept
Bokat rum: Twin Deluxe
Uppgradering: Twin Executive. Bokade av misstag ett Twin. Sa vid incheckningen att jag föredrog ett King, men då ville de ge mig ett vanligt King Deluxe med hänvisning till att King Executive var slut. "Hotellet är fullt". Finns dock massor av rum till salu i appen idag, även King Executive. Hmm.

Hotell: Hilton Tallinn
Bokat rum: Standard
Uppgradering: Executive, with a view.
Antal nätter: 2

Ett av Europas bästa Hilton levererar som vanligt. De har poker-SM på hotellet denna helg så man stöter på många svenska skummisar här.

Haha en av dom skummisarna är jag då :D fick förövrigt likadan upgrade som dig som HHG

Har bra kontakt med flertalet ur staff på detta hotell. Håller med, en av mina favoriter i Europa gällande Hilton.
Var också där nu under SM.

Bokade: Standard
Fick: Executive Floor (Våning 11) med 5 steg till Loungen och utsikt över stan/Bay.
One Bedroom Suites var slutsålt så fick nöja mig med King Executive Room men det gjorde absolut ingenting.

När/om jag får en uppgradering till Tallinn Bay eller Presidentsviten ska jag bemöda mig med att skriva en recension. :p

Hotell: Waldorf Astoria Bangkok
Datum: 10 sep -11 sep
Bokat rum: Deluxe King
Uppgradering: Deluxe King High Floor
Våning: 14 av 15.

Väldigt nytt och fint hotell, men rummen är bara upp till våning 15, så det är inte speciellt högt. Resten av byggnaden högre upp består av lägenheter samt WA:s lyxiga restauranger och barer högst upp.

Hotell: Conrad Residences
Datum: 11 sep -12 sep
Bokat rum: King Studio
Uppgradering: Ingen. Inga andra rum lediga.

Jag bokade detta mest av nyfikenhet och för att prova en natt. Slitet, enkelt rum som påminde om standardrummen man får på enklare hotell i Bangkok för runt 500 SEK. Skulle inte rekommendera någon att boka Residences. Riktiga Conrad är däremot bra och deras renovering drar igång i oktober enligt skyltar där.

Hotell: Hilton Sukhumvit Bangkok
Datum: 12 sep -13 sep
Bokat rum: Twin Deluxe
Uppgradering: Twin Premium Executive på högsta våningen (24)

Detta var första gången jag blev uppgraderad två snäpp. Tidigare bara till vanligt Executive. Kanske för att jag har återkommit många gånger nu på kort tid. Märker ingen större skillnad annat än att det är något högre upp och att toasitsen är eluppvärmd. Inget jag skulle betala för.

Man får i a f alltid lounge här som guld.

Hilton Lake Como. Uppgraderad från standardrum till Deluxe. Hyggligt rum i nyöppnat hotell (januari 2018). Ingen sjöutsikt.
Trevligt bemötande när herr Nilann och jag checkade in igår eftermiddag. Mr Nilann, it is your birthday today, Congratulations! Detta var ingenting som jag hade förberett, utan helt enkelt en vaken receptionist som inte enbart kollade namn och foton i passen, utan även födelsedag.
Blixtsnabbt skickades en flaska Prosecco och kakor till vårt rum. Trevligt! Tyvärr ingen Executive lounge på hotellet. Även om många av Hiltons lounger i Europa inte är speciellt bra, så uppskattar jag oftast en stund i loungen.
HHD

Toppen