Hotell: Waldorf Astoria Beijing Datum: 26 juni Bokat rum: billigaste King Deluxe Uppgradering: King Premium Antal nätter: 2 Status: Diamond Extras: Frukt och två flaskor mineralvatten
Hilton Podgorica. Uppgraderad från billigaste rummet till King Junior Suite. Frukt och vatten på rummet. Killen i receptionen såg äkta imponerad ut av att få checka in någon med HHD...
Nyöppnade Hilton i Belgrad, från billigaste rummet till juniorsvit. En flaska vin och lite gotter på rummet samt välkomstbrev på svenska (en av cheferna är svensk). Kan än så länge instämma i tidigare hyllningar av hotellet.
Hilton Malta. Uppgraderad från King Deluxe with sea view till Relaxation Suite. Checkade in på födelsedagen och fick bubbel redan i receptionen samt tårta både på rummet och restaurangen. Har nu lyckats med konststycket att få födelsedag firad av tre hotell i tre länder på två dagar. Inte bra för figuren...
Hilton Podgorica. Uppgraderad från billigaste rummet till King Junior Suite. Frukt och vatten på rummet. Killen i receptionen såg äkta imponerad ut av att få checka in någon med HHD...
Hilton Garden Inn i Singapore
2x poäng bokningar.
Uppgraderad till King Room with Balcony på översta våningen båda gångerna.
Ett bra hotell för poängen och billigt i en annars väldigt dyr hotellstad!
Grym hawker i närheten och skön bar vid poolen.
Hilton Berlin
Samma rumstyp, men uppgraderad till Executive Lounge/frukost, 2 fria st champagne-glas i baren...vi är 2 också så det blir mycket trevligt.
Det roliga är att jag är HHS, och skojade med receptionisten om att ja måste vara Diamond innan ja får bättre uppgraderingar. Han hörde fel och sa ”since you were Diamond before, I’ve given you complimentary breakfast” osv.... jag rättade honom bestämt men fick behålla uppgraderingen.
Bådar gott inför lördagens incheckning där. Igår Hampton Hilton Alexanderplatz. Erbjuder inte uppgradering med otroligt bra service. De bjöd mig och sällskap på varsin öl och snacks (även om alkohol ingår i HHG-förmånen).