Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hilton Karon där vi hade bokat billigaste rummet, är HHD.
Vid incheckning fick jag frågan om jag föredrog uppgradering till samma svit som vi hade i julas när vi var här eller om vi ville ha vårt favoritrum som är granne med loungen. (Hon hade en notering om detta på vårt kundkort) Vi valde executiverummet med seaview där vi trivs bra, vi var lite tidiga och väntade nån timme vid poolen och blev glatt överraskade av både chokladtryffel, kakor och frukt på rummet.
P1000175.jpg

Hilton Florence Metropole. Uppgraderad från det billigaste rummet till Executive room på 13:e våningen. HHD.
Trevligt hotell med väl fungerande air conditioning. Skönt, 31 grader idag.
Hotellet ligger lite utanför centrum, ca 20 minuter med taxi eller shuttle bus, men helt OK.

Hilton Brussels City.
Uppgraderad till King Deluxe room, vilket kändes gigantiskt med både divan, fåtölj och stor dubbelsäng.
Hilton Antwerp Old Town. Uppgraderad från Medium-size room till King Executive Room mellan onsdag till lördag. Frågade snällt om svit men alla var upptagna, hela hotellet var fullt.

Hilton Helsinki Strand (HHD)
Från standardrum till Executive med havsutsikt på plan 7.

Ankom med Röde piraten kl 10 till Helsingfors och fick checka in redan innan klockan slagit 11.

Fritt val mellan loungefrukost eller matsalsfrukost. Påfyllning av flaskvatten på rummet. Välkomstbricka med en liten flaska rött, 5 cl konjak samt Fazerchoklad.

Mitt favorit Hilton Prag Old Town från billigaste standard till Jr. Sviten, fruktfat, vatten, bakelser på rummet.
Det bästa med detta hotel är som någon annan här på BC skrivit, är loungevärdinnan vilken fantastisk person, jag bodde även här för en månad sedan och då berättade hon för mig vilket rakvatten jag hade i september 2015, antingen har jag dåligt minne eller så har hon ett fantastiskt minne! Det stämde, jag börjar bli rädd.

Mitt favorit Hilton Prag Old Town från billigaste standard till Jr. Sviten, fruktfat, vatten, bakelser på rummet.
Det bästa med detta hotel är som någon annan här på BC skrivit, är loungevärdinnan vilken fantastisk person, jag bodde även här för en månad sedan och då berättade hon för mig vilket rakvatten jag hade i september 2015, antingen har jag dåligt minne eller så har hon ett fantastiskt minne! Det stämde, jag börjar bli rädd.
Eller så skriver de upp sådant, ett klassiskt sätt att bygga relationer på med många människor :)

Bodde på Hilton Sandton förra helgen en natt. Uppgraderat från billigaste till en Junior Suite.

Och nu säger jag gomorron från Hilton London Metropole där jag har bokat fem rum i två nätter till vårt team. Ringde in till Exec Loungen i fredags för att fixa med rummen. Som tidigare nämnt bor jag hellre på de nyrenoverade Deluxe rummen i Tower än Executive rummen i East Wing. Fick alla fem rum på samma våning och nyrenoverade samt till min överraskning fick alla komma till Exec Loungen. Så nu har vi kontor också

Toppen