Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Bra deal. Bodde där i somras för 10k poäng per natt - med femte natten gratis är det svårslaget. Du kan se fram emot frukosten...
Fast jag tycker att point + cash här är ännu bättre även om man får femte natten gratis om man kör bara på poäng.
Fast så har jag bara runt 50000 Hilton poäng.
Och dessutom räknas point+ cash som status nätter.
Jag kommer få ganska exakt 40 nätter på Hilton hotell i år för att ha HHG även nästa år.

• Gilla
Reactions: Gus
Fast jag tycker att point + cash här är ännu bättre även om man får femte natten gratis om man kör bara på poäng.
Fast så har jag bara runt 50000 Hilton poäng.
Och dessutom räknas point+ cash som status nätter.
Jag kommer få ganska exakt 40 nätter på Hilton hotell i år för att ha HHG även nästa år.
40 nätter? Då kan du ju få HHD om du nu inte har vistelserna på orter med bara ett Hhonors-hotell...

Och varför ska man bry sig? Det är ju bara att skaffa via statusmatch eftersom Hilton inte värdesätter lojalitet för fem öre...
Jo, så är det och jag tänker inte göra det i år igen, när jag gav Hilton nästan alla mina nätter ifjol, bytte hotell varje natt på vissa destinationer, och sedan kommer alla som inte har varit lojal för fem öre och får samma status utan några som helst stays någonstans. Jag kommer att matcha mitt HHD mot BW mot slutet av året och sedan matcha tillbaka till Diamond när jag trillar ner - Det är ju såna kunder dom vill ha. Lätt gånget, lätt förgånget.

Är ni bittra:D
Jag gjorde ju så också. 3 år HHG för 35 USD.
Helt otroligt.
Men i år tänkte jag kvalificera mig "legalt"
Jag åker ju ofta till Bali och nu finns det ett Hilton Garden Inn där som kostar 2000 poäng + cirka 350 kronor per natt.
Apropå HHD så är det ju ofta inte bättre än HHG så HHD strävar nog inte jag efter.

Reichshof Hamburg, Curio Collection by Hilton
Bokade Twin Medium Room
Fick Twin Large Room

Är HHD. Trevliga välkomstgåvor i form av en liten flaska sekt och chokladpraliner.
Tyckte verkligen om hotellet, fräscht och stilfullt inrett, bra frukost.

image.jpeg

Hilton Molino Stucky i Venedig. Uppgraderad från standardrum till tornsviten. Herr Nilann och jag sitter och tittar på den fantastiska utsikten över Venedig och dricker Bellini on the house. Är "äkta" Diamond och har bott på hotellet rätt många gånger, men detta slår det mesta.

Toppen