Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Första Hilton-besöket efter statusmatch till HHD: Uppgraderad från billigaste rum till King Executive Plus och *väldigt* väl bemött vid incheckning. Trevligt!

Skönt att se att det inte bara är jag som inte får uppgraderingar - det där är bara en uppgradering på pappret som HHD...

Igår blev jag uppgraderad till en svit av Conrad Macau. Jag är minst sagt förvånad eftersom det i princip aldrig händer.

Det här hotellet verkar dock ha stenkoll - har aldrig varit med om en exec lounge där de är så "på" hela tiden. I princip alla utom kocken verkade dessutom ha stenkoll på vilka vi var och hälsade på oss med namn. Istället för som vanligt när de frågar efter rumsnummer, så var det "You are in room XXXX, right mr Agehall?". Vi får väl se om det håller i sig, men änsålänge imponerar de något grymt..

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar.

Att man som HHD blir uppgraderad till ett exec-rum är ganska meningslöst. Du har redan alla fördelar man annars får med ett sådant rum.

Min första natt som HHD tillbringar jag just nu på Capital Hilton i Washington. Uppgraderad till executivevåning/rum. Vid incheckningen fick jag veta att det dock inte är någon skillnad på rummen från ett vanligt king-rum.

Allt ingår ju ändå som HHD och loungen är placerad på våning 0 av 14.

På väg hem från Asien så bodde jag dels på Hilton Tokyo, där blev jag uppgraderad till en Junior-svit (dock efter fråga om dom kunde uppgradera mig ytterligare, hade redan blivit uppgraderad till Executive rum)

Sista natten bodde jag på Hilton London Paddington, blev uppgraderad till deluxe-rum. Är HHonors Diamond (ärligt intjänat)

Exakt - har påtalat det ett antal gånger.

Som nybliven diamond så fattar jag nu konkret vad som menas med det där ;) såg på Appen dagen innan check-in att jag blivit uppad från standard till Junior Suite, men följande dag ändrats till Executive som jag fick. Samma typ av rum tror jag men skit samma loungen var otroligt bra så jag är nöjd :)

Toppen