Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hade varit trevligt att prata lite AC/DC men vi åker hem på måndag :/
Trist, det hade vart kul annars, är ni i Patong nåt i morrn eller på söndag så sitter vi på Karlsson's och häckar kvällstid och jag bjuder mer än gärna på en bärs om ni kommer förbi. Fråga bara nån i personalen efter Mats så är jag övertygad om att ni blir anvisade till vårt bord :)

Så där, då var vi tillbaka på Hilton Arcadia i Karon för ett par nätter igen.
Billigaste rummet bokat och uppgraderad till Executive room på tolfte våningen med havsutsikt, dessutom next door to the lounge :)

utsikt.jpg

welcome.jpg

Uppgraderad vid gårdagens incheckning på Conrad Dubai från King Deluxe till King Deluxe Suite med access till loungen.

Ser mycket trevligt ut!
Är det någon "wing" som är att föredra?

Jag föredrar Andaman A (mest sviter) som ligger närmast stranden och B som är precis bakom om man har ett rum högt upp så man ser ut över A.

Vi har bara bott i D-vingen (Lotus) där loungen ligger på tolfte våningen. Jag tror att det bara är executiverum i denna byggnaden.
Vi trivs toppenbra i D-vingen, vi ligger oftast vid den "tillhörande" lilla poolen där det alltid finns gott om stolar och är bra service.

Vi har även bokat en svit över jul och jag kollade med receptionen idag när vi checkade in och vi kommer bo i A-vingen då och efter det kan jag uttala mig vilken vi tycker bäst om.

Hilton St Petersburg Bayfront går ned till historien för mig som absolut sämsta hotell med executive floor.

Checkad in som HHD. Bokat king room, erhållit king corner room utan att vara ett hörnrum. Ok det kan jag leva med, trivs bra med rummet som det är.

Executive floor är ett skämt. Det lilla och enkla alkohol man serverar kostar???!!! Så alltså en enkel Bud ska man pynta upp försom HHD på exec lounge. Frågar i reception vänligt om drinkvouchers som "glömts" vid incheck. Svaret blir "well sir we serve alcohol at our exec lounge". Jag kontrar med att ja det förstår jag men att det kostar och som HHD ska det faktiskt ingå åtminstone en voucher. "Well we sell it at a discounted "happy hour" price so we don't hand out vouchers".

Efter att ha kört bil en vecka genom ett 30 gradigt Florida hade det faktiskt varit gott med ett glas vin efter att ha parkerat bilen vid hotellet. Tjii fick man, snålheten hann före.

Ps. Maten i exec lounge fick en att längta efter McDonalds nästan. En fattig torr frittata i små bitar med burk salsa.

• Gilla
Reactions: Gus
Uppgraderad en rumskategori på Conrad Centinnial Singapore. Skulle självklart egentligen bokat denna nivå och fått uppgradering till club men detta hade jag missat, lätt att vara efterklok. Helt enkelt för van vid att man på Marriott alltid får club access oavsett rumsuppgradering eller inte... :-(

HHG

Jag är den förste att kritisera Hilton när de gör fel, men...

Executive floor är ett skämt. Det lilla och enkla alkohol man serverar kostar???!!! Så alltså en enkel Bud ska man pynta upp försom HHD på exec lounge.

Det är standard i USA - i princip kan man nog räkna de hotell där det inte är så i USA på ena handens fingrar.

Frågar i reception vänligt om drinkvouchers som "glömts" vid incheck. Svaret blir "well sir we serve alcohol at our exec lounge". Jag kontrar med att ja det förstår jag men att det kostar och som HHD ska det faktiskt ingå åtminstone en voucher.

På vilket sätt är drinkvouchers en förmån för HHD? Det är en sak att kräva förmåner du har rätt till, men att hitta på egna och försöka få igenom dem kan jag tycka är lite över gränsen.

Toppen