Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Helt otippat har jag inte fått någon uppgradering på varken Hilton Americas-Houston, Hilton Houston Southwest, Conrad NYC (borde kanske ha en egen tråd om Conrad), Millenium Hilton NYC eller Hilton Post Oak Houston.
Alltså, är du rödflaggad i deras system eller? ;) När jag var HHD så tyckte jag att jag fick bra upgrades i princip jämt. :)

USA har alltid varit si och så för mig. Kanske blir uppgraderad 50% av gångerna.
Asien och Europa så har jag 100% upgrades.

Vi kör vidare på den vanliga statistiken:

Hilton Copenhagen Airport - från billigaste till Executive Room på 11:e
Hilton Toronto - från billigaste till Executive Room
Hilton Fashion District - från billigaste Queen Room till King Size High Floor

Åker hem från USA imorgon, så här var resultaten som HHG den här gången:

Doubletree by Hilton Universal Orlando- bokat billigast möjliga med MVP-kod. Uppgraderad till (en iofs sliten, men det är hela hotellet) Penthouse Suite på ca 170kvm. Fick dessutom frukostvouchers för fyra personer, och fyra flaskor vatten på rummet varje dag. Allt för 85USD per natt... Fick också behålla rummet till kl 15 sista dagen.

Hilton LAX. I princip ingen upgrade. Fick ett hörnrum som var lite större än standard, och hotellet tog ingen avgift för extrasängen. Fick frukost för fyra i restaurangen då loungen var knökfull av en stor asiatisk grupp. Inget vatten. Poängbokning. Anlände 01.00, bodde en natt.

Hilton SF Union Square. Bokat billigast 2 double beds med MVP, för 143USD per natt. Bad om ett rum som hade plats för en rollaway. Fick välja mellan ett 2 Queens i det ej renoverade tower 2, eller ett nyrenoverat 2 Double. Eftersom 2Double inte kan ha rollaway tog vi ett orenoverat, men slapp betala för extrasängen. Fick några extra frukostvouchers (som ger typ en fika på,Starbucks eller kan uppgraderas till full buffé för 10USD) också. Inget vatten, men det är någon ny miljöpolicy man har. Förlängd utcheckning till kl 14.30 imorgon.

Conrad Singapore och Conrad Seoul , bokat billigaste rum med miles plus cash uppgraderad till Exec floor med lounge access, Conrad Seoul hade en väldigt stor och rymlig lounge som var planerad som lounge från början, Singapore kändes som några rum som gjorts om till lounge.

Samma resa Conrad Bangkok uppgraderad från billigaste rum till corner room ingen exec floor access, lite snålt....

Instämmer med @johhenrik när jag hade Diamond med Hilton så blev jag i stort sett alltid uppgraderad, bäst var Hilton på Maldiverna, bokat billigaste rum med poäng vid ankomst fick jag välja mellan betydligt dyrare rum över vattnet eller en beach bungalow, blev över vattnet, perfekt att snorkla direkt från egen balkong...

Som jag skrev innan så har jag varit HHD i måånga år, men är för första gången HHG. Har dock inte använt mitt HHG skarpt ännu så det ska bli mycket intressant att se hur man blir behandlad som HHG?

I princip är min samlade bild avseende uppgraderingar som HHD:
US=Mycket få uppgraderingar.
UK=Få uppgraderingar.
Europa=Mer än 50%.
Asien=Typ 90%.

Fö så undviker jag och min familj bade US och UK som semestermål då standarden på hotellen i Hilton-kedjan där i princip är undermålig. Det finns undantag där vi bott helt fantasiskt på tex Homewood Suites, men överlag är US och UK riktigt dåliga. Tex kommer jag ihåg decimeterstora mögelblommor på sovrumsväggen på bade Hilton Basingstoke och på ett annat utanför Guildford (Riktigt vidrigt faktiskt...).

Att jämföra tex Hilton Millenium BKK med Hilton NYC (Fö kallat 'aphuset' av min hustru!) går inte då skillnaden är enorm på alla punkter. Att då jämföra uppgraderingar blir kanske inte helt rätt.

Uppgraderad från Business till Executive på Conrad Singapore som brukligt är. Nu just ankommen Doubletree Kuala Lumpur, bokat billigaste award-rummet för 10000 per natt och uppgraderad till Executive även här. Mycket gott värde för poängen här.

Toppen