Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Uppgraderad från billigaste rummet till Executive room på Hilton Berlin. Blå Hilton-badanka till samlingen. Är HHG.

Fick ingen uppgradering på Hilton Berlin idag, bokat executive room men jag checkade in tidigt så kanske jag förlorade min uppgraderings chans där.

Tillbaka på Conrad Bangkok och återigen uppgraderad till executive från billigaste rum som guld.

• Gilla
Reactions: doc
Blandade erfarenheter på USA-trippen som HHG.

Embassy Suites i Oxnard CA gav oss två rum mot poolen, som väl normalt är extra jämfört med bokade standardrum. Fritt WiFi, två flaskor vatten och en påse nötter. Tack för det. För övrigt ett riktigt bra hotell med läge direkt på stranden!

På Hilton Elara i Vegas hade jag bokat en "2-room-suite" och fick i princip hotellets sämsta rum med utsikt mot garaget på baksidan. Som tur var så var rummet inte städat, så ett argt samtal senare med frontdesk så fick jag nya nycklar till våning 11 och ett helt OK deluxe-rum med projektor-TV och två jacuzzis. Som välkomstgåva ett "rabattkort" som inte var mycket att ha. Verkade som att hotellet var väldigt fullt under helgen vi var där.

Hilton på ORD (Airport), två standardrum blev ungefär det, men på plan 7 och med begränsad utsikt mot landningsbanorna. Inget vatten eller någon annan välkomstgåva, men fyra frukostvouchers och femte familjemedlemmens frukost tog man inte heller betalt för.

Tack vare dessa tre relativt dyra hotell så är jag nu återkvalificerad som HHG under 2016 på Base Points... Känns lite udda att inte kvalificera på nätter eller stays, men allt räknas ju. ;)

Helt otippat har jag inte fått någon uppgradering på varken Hilton Americas-Houston, Hilton Houston Southwest, Conrad NYC (borde kanske ha en egen tråd om Conrad), Millenium Hilton NYC eller Hilton Post Oak Houston.

Helt otippat har jag inte fått någon uppgradering på varken Hilton Americas-Houston, Hilton Houston Southwest, Conrad NYC (borde kanske ha en egen tråd om Conrad), Millenium Hilton NYC eller Hilton Post Oak Houston.

Ogilla på det. Är det sommarsäsongen som ställer till det i USA?

Toppen