Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Lite OT men har ställt frågan tidigare, i annan tråd, utan något gensvar - hoppas att någon
har något tips på någor eller ett par trevliga Hilton i Phoenix ?

Man ska aldrig säga aldrig. Döm om min förvåning när jag under gårdagen, och efter lite jamsande, blir uppgraderad till en One Bedroom Suite på Hilton Cape Town. Detta hotell växer fram som min Hilton-favorit överlag.

Fick mail att jag kunde checka in på Doubletree by the entrance to Universal Orlando (galet långt namn) inför imorgon.

Gick in via appen och upptäckte att jag blivit uppgraderad från ett Standard 2 Queen till deras Penthouse Suite, 175 kvm, två sovrum, två badrum, living room, wet bar, dining area. Hotellet helt fullbokat. Hade mailat innan och bett om ett rum som hade plats för en rollaway. Fick svar att "we have a lovely room set up for you". Ingen överdrift.

Bästa HHG-uppgraderingen?

London Hilton Canary Wharf, 3 nätter fredag-måndag. Points+money award. HHG.
Uppgraderad från billigaste rummet till Executiverum på 10. vån med tillgång till lounge.

Uppmärksam personal vid incheckningen som hälsade välkommen tillbaka och enligt uppgift "kände igen mig".
Uppmärksam personal i loungen med flera medarbetare som hälsade mig med namn under vistelsen.

Tidigare i veckan uppgraderad till Executive Room på Hilton Tokyo, fick särskild access till deras andra lounge som bara är för innehavare av HHG och HHD. Bokade 2 bonusnätter och resterade nätter som "advanced purchase"

Uppgraderad igår på Hilton Shanghai till Executive från billigaste rummet och fick även rummet kl 10:00. Synd jag inte kan sova och är pigg som en lärka. Idag flyger jag hem med Swiss.

Toppen