Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hade fyra nätter på Hilton Costa Mesa i Orange County förra helgen. Upgrade till exec room på högsta våningen. Loungen var dock en av de sämre jag har varit i.

De två efterföljande nätterna på Ritz Carlton Laguna Niguel var desto bättre.

Jag blev uppgraderad till en corner suite på Waldorf Towers i New York tidigare den här månaden. Min originalbokning var ett standardrum på Waldorf Astoria, och jag hade gjort en e-checkin hemifrån dagen innan så rumsnr. och ankomsttid var konfirmerat. Trots detta var inte mitt rum klart vid ankomst så jag bad om ett annat rum. Då blev det sviten i Waldorf Towers :)

Klämde 3 olika Hilton på 4 dagar i Paris för ett par veckor sedan. Skulle inte vilja säga att något av dem var speciellt prisvärt.

Natt 1 Hilton Paris Charles De Gaulle Airport - Betalt med points, ingen uppgradering, fullbelagt. (Stelt opersonligt, dålig service)
Natt 2 Astor Saint Honoré - Uppgraderad från billigaste rum till svit. (Mysigt och familjärt gammalt hotell, ingen vidare service)
Natt 3&4 Hilton Paris Opera - Uppgraderad från billigaste till Executive rum. (Pampigt stort och vackert hotell, relativt dålig service)

Airporthotellet hade en hygglig lounge i lobbyn med snacks, dricka och bra vin.
Astor hade ingen lounge.
Opera hade lounge på 1 vån som var full redan strax efter 18 när alkoholen ställdes fram, dåligt med påfyllning när något tog slut.

Blev inte uppgraderad på Hilton London Paddington i lördags p.g.a att supervisorn tyckte att det Businessclassrum jag skulle fått låg just ovanför där dom skulle ha nåt hallabaloo på kvällen och hon var övertygad om att jag bara skulle bli störd och missnöjd, dock fick jag lounge-access... Utmärkt service när hon brydde sig på det sättet!!!!

Jag är ny här i forumet, men ni verkar vara ett härligt gang..:)...

Har varit HHD i sju år men lyckades iår halka ner på HHS pga inget resande alls. Mina erfarenheter är att jag 100% konsekvent alltid bokat det absolut billigaste rummet (jorden runt) och alltid blivit uppgraderad till minst executive. Iofs utgör i mina ögon inte själva rummets storlek så mycket utan det är allt det andra på hotellet (lounge-access, gym, frukost, wifi etc) som gör att jag tycker att saker o ting blir bra. Detta ingår ju alltid i HHD så jag har alltid varit väldigt nöjd.

Jag kan också saga att 'delad glädje är dubbel glädje', vilket gör att jag har alltid varit extremt lycklig att få en svit när man har frun med sig. Är man själv kan det i mina ögon kvitta, bara sängen är bra så att man klarar nästa arbetsdag.

Att sakna HHD efter så manga år när man är på ett Hilton-hotel är som att ha ena armen i gips...

Jag upplever att det sällan är några uppgraderingar att prata om som HHD. De få gånger jag uppgraderas blir det till ett Executive-rum, vilket i princip aldrig skiljer sig från ett standardrum - förutom möjligtvis färgsättningen. Standardförmånerna får man ju, och de är givetvis bra.

Dessutom ger ju uppgradering till executive floor ingenting extra alls för HHD. Vi har ju redan tillgång till loungen etc.

Toppen