Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

@sembl och jag uppgraderat från billigaste MVP rate $215 till 2 bed Suite här i Boston på Hilton Boston Downtown på Broad Street. Kanske inte sexigaste Hilton i världen.

Tur vi hade MVP rates då det var jäkla dyrt i helgen. Mitt bästa Corporate Rate var $265 och $150 på en helg kan jag lägga på mycket annat roligt.

@sembl och jag uppgraderat från billigaste MVP rate $215 till 2 bed Suite här i Boston på Hilton Boston Downtown på Broad Street. Kanske inte sexigaste Hilton i världen.

Tur vi hade MVP rates då det var jäkla dyrt i helgen. Mitt bästa Corporate Rate var $265 och $150 på en helg kan jag lägga på mycket annat roligt.
Jag tycker att det alltid är dyra hotellpriser i Boston, ibland får man kolla för man tror att priset är per vecka, men det visar sig bara vara per natt.

Corner suite på Waldorf Astoria Cavalieri i Rom, ett gammalt Hilton-hotell som har ryckt upp sig avsevärt efter renovering och antagandet av Waldorf Astoria status. Restaurangen La Pergola är inte bara en av Roms bästa (3 Michelin stjärnor) utan har även en fantastisk vy över stan från terassen. Nu när kvällarna börjar bli varma är terassen perfekt, för att avnjuta en god (men dyr!!!) middag. Boka gärna månader i förväg... Från rummet har man en fantastisk vy över Vatikanen. Be om ett rum högt uppe i hotellet, gärna på det som kallas "Imperial floors". Den fina vyn över staden finns också att tillgå från loungen som äntligen har öppnats efter en längre tids renovering.

IMG_5085.jpg
Vardagsrummet i corner suiten

IMG_5928.jpg
Vy över vatikanen från balkongen

IMG_5115 copy.jpg
Solnedgång över Vatikanen. Vy från balkongen.

IMG_5962.jpg
Vy över Vatikanen från motsatt sida av staden, från terassen på restaurang Mirabelle högst uppe i hotell Splendide Royal.

@HON-II Cavaleri är kanske kronjuvelen i Hilton familjen i Europa. Den bästa Exec Loungen jag har varit på i Europa. La Pergola är mitt bästa restaurangbesök på finkrog. Håller med dig till fullo..

Uppgraderad på Hilton Park Lane i London till ett Executive King rum på 21's våningen med utsikt över Hyde Park. Bokade billigaste rummet för poäng+cash. Små badrum dock, men schysst utsikt, även om det regnar och är dimmigt för tillfället.

Uppgraderad på Drake i Chicago. Dock till nästa kategori, inte exec eftersom jag bokade billigaste billiga.
Dvs rum över 7:e våning, blev 9:e.
Ingen exec, ingen lounge, men internet och frukost. Frukosten inte stora buffen utan kontinental i coffeshopen. Lär snart få se vad det innebär.

Uppgraderad på Drake i Chicago. Dock till nästa kategori, inte exec eftersom jag bokade billigaste billiga.
Dvs rum över 7:e våning, blev 9:e.
Ingen exec, ingen lounge, men internet och frukost. Frukosten inte stora buffen utan kontinental i coffeshopen. Lär snart få se vad det innebär.
HHG eller HHD? :)

Hilton Tokyo Hotel. Upgrade from Junior Suite till Executive Junior Suite.

Kunde dessutom lägga till en person på bokningen trots att den endast var gjord en person. Detta brukar väl generellt resultera i ökat pris i Japan.

Toppen