Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Bodde på Doubletree Hilton i Bangkok inatt.
Ingen uppgradering av rum tror jag men hade tillgång till fria drinkar vid poolkanten mellan 6 och 8 igår kväll.
De lät mig ha 2 gäster och vi hade en hel del drinkar. Inga problem.
Jag fick även välja mellan frukost och 1000 poäng.
Jag valde 1000 poäng för jag har en Singapore Airlines business class flight om 3 ,5 timmar.:)
Jag har Hilton Gold.

Conrad Centennial Singapore. Opgraderet fra almindeligt værelse til "Business" på en booking for point. Betalte 60SGD for opgradering til Executive Level - i praksis 60 SGD for morgenmad i restauranten samt Afternoon tea & Happy hour i loungen. Rigtig god værdi for pengene imho. Der fulgte også gratis light-pressing af 5 stykker beklædning samt noget butler-service med, det nåede jeg dog ikke at prøve.

Jeg tjekkede ind allerede kl. 07:15 på ankomstdagen og spiste efter lidt hvile morgenmad i restauranten.

Efter happy hour i loungen bestilte jeg taxa og wake up call til kl. alt for tidligt næste morgen - da jeg forlod værelset lå der en faktura under døren der bare skulle underskrives og i lobbyen var der sat Grab-n'-Go frem - Conrad leverer endnu en gang!

Hilton LAX. Betalade under 100 dollar och blev uppgraderad till 2 rums svit. Bodde dagen efter på ett Hamton Inn längs Highway one och där verkade inte guld värt något...

Hilton LAX. Betalade under 100 dollar och blev uppgraderad till 2 rums svit. Bodde dagen efter på ett Hamton Inn längs Highway one och där verkade inte guld värt något...
Fick du inte ens extrapoäng alternativt en gratis vattenflaska och snacks på Hampton Inn? Uppgradering ingår inte som en förmån för HHonors Gold där, förmodligen eftersom de sällan har mer än en rumskategori att erbjuda.

Hampton™
250 HHonors Bonus Points per stay or snack and water per stay
Loyalty Rewards from Hilton HHonors

Fick du inte ens extrapoäng alternativt en gratis vattenflaska och snacks på Hampton Inn? Uppgradering ingår inte som en förmån för HHonors Gold där, förmodligen eftersom de sällan har mer än en rumskategori att erbjuda.

Nja, jag fick nog vatten och lite chips. Det var ett billigt rum på genomresa och jag förväntade mig inte något speciellt. Det som störde mig mest var att receptionisten inte utstrålade någon som helst servicekänsla. Denne hade säker en dålig dag. Men väljer man att jobba på hotell ska man nog bita ihop och vara positiv såväl mot gold som alla andra gäster.

Har bott på Hampton Inn vid andra tillfällen och då har bemötandet varit bra. Och detta såväl innan som efter jag blivit guld.

Hilton Slussen Stockholm. Bokat billigaste queen room, uppgraderad till twin deluxe plus med utsikt. 2 drinkkuponger till baren samt lite godis på rummet. Är Hilton gold

Toppen