Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: DoubleTree by Hilton Vientiane
Datum: januari
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Deluxe Suite
Status: HHD

Nyöppnat hotell, väldigt nice. Som många DoubleTree i Asien så har dom lounge, mycket trevlig sådan.
Känner någon slags sjuk längtan att besöka de ställen John le Carré beskriver i sin bok The Honourable Schoolboy, även om Jerry Westerby inte bodde på de bättre hotellen. Det gäller Phnom Penh och gränsövergången till Laos. Sedan om han nådde just Vientiane minns jag inte. Bokens HongKong-beskrivelse har påverkat mig djupt, ledde till lyckligt äktenskap till och med. Att jag skulle landa i regionen låg helt bortanför min "imagination" (ursäkta svengelskan alla småfurirer) när jag läste boken första gången.

Lägger hotelltipset på min lista.

Bonusprogram: Hilton Honors
Hotell: Hilton Cancun, an All-Inclusive Resort
Antal nätter: 7
Antal poäng: 600.000p (inkl 5th night free) x 2
Antal resenärer: 2 vuxna +1 barn (rum 1) och 2 vunxa (rum 2)
När (avresans tidpunkt): Februari 2025
Bokad: December 2025

Svärföräldrarna i Kanada ville ha lite sol och värme nu i februari. Blir perfekt med AI och 8 månaders infant. Första gången Mexico för mig.

Hotell: Hilton Cancun, an All-Inclusive Resort
Datum: Februari 2025
Bokat: Sunset King + Sunset Double Queen
Uppgradering: Family 2 Bedroom Suite
Status: HHD

Grym uppgradering, det enda som är trist är att det inte finns någon balkong men hänger ändå mest vid poolen.

IMG_6919.jpeg

Hur är hotellet då?

Jag/vi är väldigt nöjda! Restaurangerna som kräver bokning har varit bra (testat 2 av 3, 3:e blir ikväll vilket är steakhouse). Buffén till middag var inte speciellt imponerande - hade undvikit den om det går. Frukosten är bra och stor, allt finns som man kan önska sig! Stort plus för att det finns en smoothie-station. Kaffet på frukosten är uselt men det löser man enkelt med att hämta sin kopp från baristan i lobbyn som ligger 10m bort. Poolområdena är trevliga finns en mer för familjer och en för vuxna, men barn tillåts i båda. Strand finns men inte speciellt stor, är man strand person kommer man bli besiviken.

All alkohol är riktiga brands inget lokalt. Generös mängd om man önskar det. Mat-stationerna vid poolerna är bra - tacos, hamburgare, churros. Glassen som är ”mjukglass” sög, mer vatten/is än glass. Snabb service av drinkar och mat om man ligger vid solstolen.

Första gången all inclusive för mig, så svårt om det är en rättvis bild :) men känns så lyxigt att kunna beställa vad man vill utan att behöva tänka på vad det kostar eller behöva skriva under någon nota.

Hotell: DoubleTree by Hilton Sao Paulo Itaim
Datum: 29 december 2024-1 januari 2025
Bokat: Billigaste standardrum
Uppgradering: 2-våningssvit med två sängar och två badrum
Status: HHG
Rate: Double points

Helt okej hotell i ett rikt område. Vi fick en chock efter att ha kommit från Rio där en hamburgare med pommes kostade 20 kr och 1 liter öl 25 kr. I området kring Hilton Itaim fanns det bara "lyxrestauranger" med sverigepriser.

Poolen var okej men inget wow direkt!

Screenshot_20250209_135740_Gallery.jpg

Hotell: Conrad Bora Bora Nui, French Polynesia
Datum: 2-7 Februari
Bokat: Standard room redemption (120k points) - King Lagoon view Suite
Uppgradering: King Deluxe Overwater Villa
Rate: Points booking.

Riktig nöjd med vistelsen och uppgraderingen till overwater villa. 3 stegsuppgradering.

HHG gav också gratis frukost som var nog det bästa jag haft. Utöver buffén fanns det a la carte alternativ där det mesta ingick förutom typ 6 rätter som var "special orders" och hade ett tillägg. Men saker som ingick var t.ex. Egg benedicts/floretine, omelett och mer eller mindre alla ägg-rätter, french crepes, waffles, french toast, osv.

Bakelserna, speciellt crossainten var oslagbart. Det märks att det är ett fransk förvaltningsområde. Det fanns en variation av bakelserna också.

Utöver en standard frukostbuffé i västvärlden fanns också asiatiska rätter så som springs rolls, dumplings, rice, noodles etc.

Andra "förmåner" var high speed internet, turndown service, golf cart service (pickup and drop off var man vill i resorten) samt en personlig concierge/butler som man hade kontakt med via Whatsapp. Denne kunde hjälpa med reservationer av restuarang och excursions, samt andra frågor och förfrågningar man kan tänkas ha. Våran var väldigt bra och checkade in varje dag för att försäkra en bra upplevelse.

Hotell: H Hotel Curio Collection, Los Angeles
Datum: 8-9 Februari
Bokat: Deluxe King (billigaste)
Uppgradering: Deluxe King 1 Bedroom Suite
Rate: Flexible Rate

Glömde posta denna också. Hotellet ser lyxigare ut än vad det är. Enklaste beskrivningen är väl "en fin hotell med slitna detaljer".
Sviten var väldigt rymmlig med ett separat kök/vardagsrum.

Ser riktigt fint ut! :) Om du har något restaurangtips eller något annat att tipsa om får du gärna skriva här https://www.businessclass.com/forum...ps-sevärdheter-i-nairobi.106552/#post-1112173

Toppen