Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

taxvalp

Medlem
Hotell: Waldorf Hilton London
Datum: Fre-sön denna adventshelg
Bokat: Billigaste rummet med public sector offer
Uppgradering: King Hilton Executive
Status: HHD

Som vanligt åker hotellpriserna i London berg-och-dalbana. Hade en halvdyr bokning på Bankside men ett par veckor före avresa dök ett i sammanhanget prisvärt rum upp på Waldorf. Första återbesöket sedan pandemin och de har (lite oväntat) fräschat upp stället och jag upplever det som snäppet bättre nu. Bra julkänsla. Á la carte till frukost med bubbel ingår. Har nu intagit strategisk plats i loungen inför HH som förr var ett slagfält men verkar lugnare nu…
 

Wipe75

Medlem
Hotell: GalleryOne - Fort Lauderdale
Datum: 4 nätter
Bokat: King Suite
Uppgradering: King Suite with intracoastal view
Status: HHD
Marginell uppgradering egentligen men en väldigt trevlig utsikt
 

MartinH

Medlem
Hotell: Hilton Da Nang
Datum: november/december
Bokat: KING GUEST RM RIVER VW - billig rate bokad för ett år sen
Uppgradering: KING ONE BEDROOM SUITE OCEAN VIEW
Status: HHD
Trevlig uppgradering på trevligt hotell. De sålde inte några sviter på mitt ankomstdatum så vart lite överraskad att jag fick detta rum i 2 veckor :)
 

taxvalp

Medlem
Hotell: Conrad Midtown NYC
Datum: 3 nätter to-sön i december
Bokat: City view deluxe room (poängbokning)
Uppgradering: 1 bedroom king suite
Status: HHD

Hotellet var tidigare ”all suites” men nu finns en lägre rumskategori. Har sökt poängnätter sedan i våras och plötsligt dök de upp för ett par veckor sedan. Uppgraderad i appen ett par dagar före ankomst, till samma rumskategori som var basnivån i vintras… Nåväl, bra poängvärde när priserna ligger kring 1000 USD per natt även vid lång framförhållning.
 

stopover

Medlem
Hotell: DoubleTree by Hilton Madrid-Prado
Datum: 2 nätter november-2022
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Superior Room
Status: HHD

Eventuella uppgraderingar på DoubleTrees verkar alltid vara lite av ett lotteri – vet ej heller hur stor skillnaden är mellan Guest och Deluxe eller Superior på detta hotell. Superior kanske är "någorlunda större". Trevlig vistelse för övrigt :)
 

MartinH

Medlem
Hotell: DoubleTree Resort by Hilton Penang
Datum: december
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING ONE BEDROOM SUITE - BALCONY
Status: HHD

Bokat 20 nätter för poäng, 10000. Nån gång efter jag bokade i mars så har hotellet slutat erbjuda standardrum för poäng, billigaste kostar nu 40000.
Bra värde för 10000 poäng, hade kostat 1300 kr natten. Innan pandemin kunde det kosta 4-500 kr, men svag krona och jul verkar ha drivit upp priserna ordentligt.
 

Kimmen00

Medlem
Hotell: Hilton Heathrow T4
Datum: december
Bokat: KING HILTON GUEST ROOM
Uppgradering: KING EXECUTIVE BEDROOM
Status: HHD

Marginellt men iaf. Fick upgrade 2 dar innan o appen
 
Toppen