Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotel nr 1
Hotell
: Hamptons by Hilton Warsaw Mokotow
Datum: 10-11 Maj 2024
Bokat: Twitter Bedroom
Uppgradering: Ingen Uppgradering
Status: HHD

En kort natt, ankomst 23 på kvällen till Warszawa och vidare med flyg 06 dagen efter. Bara en längre powernap!

Hotell nr 2
Hotell: Waldorf Astoria Jerusalem
Datum: 11 - 12 Maj 2024
Bokat: King superior room (Hilton Honors Discount)
Uppgradering: Junior Suite

Bokade i sista minuten och det är dessutom Israels independence day på måndag så boende var minimalt. Kontakta hotellet i appen direkt efter bokning och bad om lite önskemål, såg efter ca 10 min att jag fått uppgraderingen. Än så länge ett rätt trevligt hotell, återstår att se om eggs benedict serveras till frukost.

Hotell: Hilton Munich Airport
Datum: 12-13 Maj 2024
Bokat: King bedroom plus (X2 point rate)
Uppgradering: King Executive - Med lite "lul-lul" på rummet (vin och praliner).

Hotell nr 2
Hotell: Waldorf Astoria Jerusalem
Datum: 11 - 12 Maj 2024
Bokat: King superior room (Hilton Honors Discount)
Uppgradering: Junior Suite

Bokade i sista minuten och det är dessutom Israels independence day på måndag så boende var minimalt. Kontakta hotellet i appen direkt efter bokning och bad om lite önskemål, såg efter ca 10 min att jag fått uppgraderingen. Än så länge ett rätt trevligt hotell, återstår att se om eggs benedict serveras till frukost.

Kan också nämna att det här hotellet var inte värt pengarna om man inte gillar bra läge. Massa ny personal som gjorde missar, hade ett Juniorsvit med en kingsize bed som i själva verket var två Twin beds hopskjutna. Visst inga problem så långt tills man märkte att dom var ju inte låsta så dom gled i sär konstant, märkte detta när jag gick och la mig, pallade verkligen inte byta rum då men sov inte speciellt bra.

Frukosten var verkligen sådär, minimal A la carte (ingen bacon av förklarliga själ, accepterar jag). Men äggröran man fick på buffen hade helt skurit sig och var snarare äggkaka i vattenbad. Också var frukosten i en minimal del så kändes nästan lite trångt att gå vid buffén om man jämför med andra Waldorf jag bott på tidigare brukar det vara väldigt spektakulära bufféer, här var det endast det nödvändigaste kändes det som.

Vid middag på hotellet så hade personalen inte mycket synkning. Fel menyer delades ut, frågade om dagens soppa m.m och det var ingen som visste. Och vi var väl 2st sällskap i hela restaurangen med 7st serveringspersonal. Utöver det så missa dom på bordsgrannens kaffebeställning 2 gånger i rad varav en kvinna som verkade vara en "supervisor" smått försöker skälla på personalen för sitt misstag, mitt vid baren så jag som sitter några meter bort hör hela konversationen.... Maten höll dock rätt hög kvarlité och man körde full bone china porslin från Villeroy Boch, tror jag gick igenom hela servisen så stolta var dom över den att dom tog chansen att servera i varenda liten tallrik eller fat :D

Betalade 551 USD för natten (eller 95 000 poäng om man ville boka det)

Last edited:
Hotell: Hilton Vienna Park
Datum: 17-20 Maj 2024
Bokat: Twin Family Guest Room (HH adv purchase)
Uppgradering: Automatiskt via appen: Twin Room Panoramic View. Frågade senare via chatten och fick King Junior Suite Park View.
Status: HHG

Riktigt fina uppgraderingar. Blev två steg som jag beskrivit ovan. Sista gav också exec lounge access, vilket också var gött.
Hotellet är stort och frukostbuffén var god.

Riktigt nöjd med vistelsen.

Hotell: Waldorf Astoria Washington DC
Datum: 10 - 12 Jun 2024
Bokat: King Deluxe Room
Uppgradering: Superior Studio King Suite
IMG_9852.jpeg
IMG_9779.jpeg
IMG_9780.jpeg
IMG_9853.jpeg
IMG_9854.jpeg
IMG_9778.jpeg
IMG_0063.jpeg
IMG_0051.jpeg

Hotell: Hamptons by Hilton Dusseldorf City Center
Datum: Juni 2024
Bokat: Queen bed with sofa bed
Uppgradering: Ingen uppgradering

Bokade bokstavligen sista rummet på hilton-brandade hotell i stan. Fotbollsmatch i EU Gruppspelet mellan Österike och Frankrike samma kväll.
Dock en av dom bästa hotellsängarna jag sovit i på länge, överraskande :)

Toppen