Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Tonton

Medlem
Hotell: Hilton Garden Inn Bucharest Old Town
Datum: April
Bokat : Queen
Uppgradering: King Deluxe City View
Antal nätter: 1
Status: HHD

Gick inte att checka in vi appen, uppgradering på plats. Riktigt trevligt, och fräscht hotell - klart bästa HGI jag har bott på. Själva hotellbyggnaden är från år 1886, sen har de byggt på +4 våningar i modern stil. Vi blev uppgraderade till den nya delen, med utsikt över gamla stan.

Hotell:
Hilton Athenee Palace Bucharest
Datum: April
Bokat : King
Uppgradering: Junior Suite
Antal nätter: 3
Status: HHD

Gick inte att checka in vi appen, uppgradering på plats. Trevlig Executive lounge med utsikt över Athenee Parken och Piața Revoluției/Revolution Square, när vi var där var det även en festival (Spotlight/Festival of lights). Rätt kul att se ett par tusen personer stå att dansa/hoppa till Bob Sinclar och ljusshowerna från balkongen i loungen - även skönt att själva rummet var hyfsat ljudisolerat förstås.

Vilket hotell skulle du välja om du åker tillbaka till Bukarest?
 

MrOLZ

Ny medlem
Vilket hotell skulle du välja om du åker tillbaka till Bukarest?

Väldigt jämt skulle jag säga, avståndsmässigt ligger det rätt nära varandra och båda ligger centralt. Utifrån att jag har HHD skulle jag välja Athenee Palace igen, bortser jag från det, skulle nog HGI vara förstavalet.
 

Tonton

Medlem
Väldigt jämt skulle jag säga, avståndsmässigt ligger det rätt nära varandra och båda ligger centralt. Utifrån att jag har HDD skulle jag välja Athenee Palace igen, bortser jag från det, skulle nog HGI vara förstavalet.

Tack! Kollar nämligen på Bukarest som potentiellt weekend destination. Sticker inte Athenee Palace iväg allt för mycket prismässigt så blir det där då. Jag är också HHD.
 

MrOLZ

Ny medlem
Tack! Kollar nämligen på Bukarest som potentiellt weekend destination. Sticker inte Athenee Palace iväg allt för mycket prismässigt så blir det där då. Jag är också HHD.

Jag snittade på 900 SEK/natt på Athenee, och med HHD är det löjligt prisvärt med tanke vad man får för pengarna.
Bra val för övrigt, mycket trevlig stad - ibland får man leta lite extra efter skönheten kanske, men staden växer på en. (0=
 

Najk

Medlem
Hotell: Hilton Slussen Sthlm
Datum: 4-5 Maj
Bokat : Executive Corner Room
Uppgradering: Nej
Antal nätter: 1
Status: HHD

Ingen upgrade, ingen recognition, ingenting. Trainee i receptionen gjorde lite grej av att vi fick lounge. Påpekade att jag har det som HHD samt att det ingår i rummet jag bokat.

Hotellet fullbokat
 

taxvalp

Medlem
Hotell: Hilton Reforma Mexico City
Datum: Maj
Bokat : Billigaste rummet
Uppgradering: Master Suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Vi var uppgraderade i appen till juniorsvit men det blev ett par snäpp till vid incheckning. Vårt bagage kom bort (lita inte på Lufthansa F...) så hotellet ordnade tandborstar till oss på studs. Inga trista hotelltandborstar utan riktiga som man köper i butik. Snyggt.
 

aruba1

Medlem
Hotell: Conrad Pune
Datum: 10-maj
Bokat : Billigaste rummet
Uppgradering: One Bedroom Deluxe Suite
Antal nätter: 1
Status: HHD

6c07bb6dfbb08279d59deb88e08da3bd.jpg

ddff3bd22b2a0552aa6f5c2e81237e47.jpg
 

taxvalp

Medlem
Hotell: Hilton Guadalajara Midtown
Datum: Maj
Bokat : Billigaste rummet
Uppgradering: King Executive
Antal nätter: 4
Status: HHD

Nyöppnat och nybyggt hotell lite i utkanten av staden vid ett köpcenter under uppbyggnad. Mycket fräscht och oslitet. Ett tränat Hiltonöga känner igen material, färger och inredningsdetaljer från andra nya hotell (Hilton Belgrad, Hilton Dubrovnik efter renoveringen). Frukost varje dag till 12 här!
 
Toppen