Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Om du fick större rum är det en uppgradering, 7 kvm extra i London är inte illa. Annars håller jag med om att tillägget "executive" sällan ger något mer än det som redan ingår som Diamond.

• Gilla
Reactions: Gus
Händer det inte får man lösa det själv. Checkade in på Hilton Heathroe terminal 4. Frågade om jag kunde uppgradera till Executive han svarade ja och jag tror inte jag behöver betala något. Så nu sitter jag i loungen. Inget överväldigat utbud direkt men jag fick ändrade planer och anlände tidigt istället för sent på kvällen. Då är deg skönt att ha lite mer utrymme. Irriterad att jag inte packade baddräkt bara.

Vi hade ursprungligen en bokning på Conrad Chicago för sju nätter men knappt en vecka i förväg fick besked om att hotellet ej skulle hinna öppna, vilket jag rapporterat om i en annan tråd.

I stället blev vi ombokade till Waldorf Astoria där vi checkade in igår. Vi fick ingen uppgradering vilket är första gången för oss som HHD. Trist, eftersom det är vår "anniversary" och vi gifte oss i Chicago vilket vi självklart nämnde. Strax därefter kom room service med en flaska champagne (står så i menyn men i Europa kallas det mousserande vin och är amerikanskt) och ett fruktfat. I dag blev vi uppgraderade till en Waldorf Suite vilket är den minsta sviten men ändå på 72 kvadrat. Dessutom frukostcredit på 60 dollar per dag för att kompensera för utebliven frukost-förmån.

Snyggt hanterat av WA som ju inte kan beskyllas för att Conrad ej är klart i tid. Vi gjorde dock klart för dem och i mejlkonversation med Conrad att vi var besvikna på flytten och de gjorde sitt bästa för att ordna upp det. Till saken hör att det är kongress i stan och fullbokat på många håll. Pluspoäng till Hilton-gänget!

Bodde två ggr på Hilton Rom airport, FCO förra veckan.
Bokat dubbelrum.
Första gången vart det uppgradering till Jr svit, andra gången till EXC plus.
Bägge gångerna välkomstgåva i form av tre "mazariner" toppde med diverse frukt.
Inga välkonstbrev eller annat.
De missade bägge gångerna att jag ville ha dunfria kuddar, första
är HHD.

Loungen var inte nått att skriva hem om, på dryckesfronten bara vin samt lite öl som de rutinerade amerikanerna "hamstrade" upp direkt vid öppning av "happy hour" enklare mat men bra efterrätter.

Toppen