Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Best Western?

Ja, instämmer. Oftast är även checkarna klara o signerade. Jag stöter på missförstånd utanför Sverige. Frankrike brukar aldrig uppgradera men ger något annat, som gratis frukost eller % på menyn (BW Plus Hotel, 4****). Jag använder mitt fysiska Diamond Select kort och ger det ihop med passet, 3 av 4 ggr måste de fråga någon chef. Det finns många bra BW hotell i Frankrike, som i Nice. Dessutom ger de bra med poäng om man bor 10 nätter på ett BW Plus hotell.
Tänk vad mycket nytta man haft genom åren med fysiska statuskort i olika program. Synd att de mer eller mindre är borta numera.

Tänk vad mycket nytta man haft genom åren med fysiska statuskort i olika program. Synd att de mer eller mindre är borta numera.
Ja, jag håller med till 110%. Det är helt annat. I USA kan man få det hos de flesta, önskar att man hade valmöjlighet - som hos SAS t.ex, att ha valmöjligheten att beställa fysiskt kort.

Dotter och jag bodde på Best Western Grand Hotel Jönköping. Bokade ekonomirum för 1 person och blev sedan uppgraderad till hörnrum med soffa och utsikt över Vättern.

En fin bricka med läsk, chips och några småflaskor med vin stod uppdukade när vi kom. Vi satte oss och skulle inmundiga allt detta då vi trodde att det var vår välkomstgåva (diamond select). Samtidigt bläddrade jag i hotellpärmen och insåg att det var minibaren så vi avbröt det hela. Det hade kunnat ha blivit en dyr (men trevlig) stund.

Fick ingen restaurangcheck på 125 kr då hotellet inte har någon restaurang, fick istället 1000 poäng.

Screenshot_20250806_234224_Gallery.jpg

Toppen