Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad av tredjepart vid resa?

Blev uppgraderad på QF mellan LHR-HKG från Eco till Bus med Eco+ service när jag hade lägsta nivån i AY. Riktigt trevligt och en bra start på semestern.

Har ett otal vänner som blivit uppgraderade när du flugit på lägsta pris utan status. "vi fick de där stora stolarna där fram", "första klass eller vad heter det? Det var jättekul".

Hmm, om man nu ska vara lite besserwisser så tror jag inte att gemene man som inte hänger här, riktigt har klart för sig om skillnaden mellan business och first. Flög KEF-ARN för två år sedan med i FI deras eco+, som fö då var samma som deras business. Hörde någon kommentar från bakom skynket att "oj, där framme är första klass". Men om man jämför med long haul kan det räknas som en schyst eco+.

Håller däremot med om att kaos och strul vid gate underlättar. Fick en uppgradering mellan MUC-PEK för 5 år sedan med Air China eftersom vi inte hade blivit seatade. Vi var ett sällskap på 4, två av mina mindre rutinerade kollegor uppfattade inte att personalen i disken hade ett litet h-e med att få ihop seatingen och slängde fram sina bordingkort bland de första och belönades snabbt med platser i mitten av mittenraden. Jag sa till kollegan närmast mig nu ska vi inte ha bråttom. För vår tålmodighet belönades vi med en uppgradering, visserligen eco catering och dålig service med drickat. Men i det läget klagade man inte med tanke på vad alternativet hade varit :)

Finnair HEL-ARN från Y till C som BA Gold (OW Emerald).

Två gånger under maj 2008 blev jag uppgraderad från Y till C på SK LHR-ARN. Båda flighterna var poäng köp gjorda via Virgin Atlantic! Sen att en av SAS station managers på LHR T3 gick i samma skola som mig har nog inget med saken att göra...

United: Tampa - Chicago, Y till F som EBS
Austrian: Wien-Sydney (När dom hade den linjen) via KUL Y till C som EBG.
Det var min första resa på Austrian och uppgraderad hela vägen till Sydney var helt ok! Var även min första uppgradering som EBG.
Austrian: Göteborg - Wien, Y till C som EBG.
Thai: Bangkok-Köpenhamn, Y till Premium Economy som EBG.
Lufthansa: Munchen - Göteborg, Y till C som EBS, Rom - Frankfurt, Y till C som EBG.

Brukar ibland använda Arlanda Vip Service vid avresa från ARN. Personalen där är otroligt trevlig och de har vid flera tillfällen ordnat uppgradering från Y till C på flighter inom Europa och vid ett tillfälle upp från economy till economy extra för hela familjen till ORD. Som krydda på moset får man dessutom åka BMW 7-serie direkt ut till planet. Snygg lounge designad av Jonas Bohlin och en egen "svit" med soffgrupp, matbord och badrum. VIP-service på Arlanda - för smidigare resor och speciella mottaganden - www.arlanda.se

So far som EBS:
M -> C från München till Washington. Biljett köpt av Lufthansa utförd av United!
Y -> C från Hong Kong till Kaohsiung med Dragonair, utan att ens vara medlem i Oneworld!

Toppen