Precis vid månadskiftet okt/nov 2006 skulle jag flyga ARN-AGH med SAS första morgonflyg. Stormen som härjade i hela Sverige med stormbyar upp mot 35 m/sek så va de som gjort för förseningar. Planet ankom i tid till Arlanda T4 men redan vid boarding oroade sig personalen då denna tjärra lyft från AGH på morgonen och bara de var en läskig upplevelse tyckte dom.
Flygningen i sig från ARN var lugn men när vi kom till inflygningen på AGH och skulle landa från öst förstod till och med jag att en del är flygrädda. Planet skakade så mycket att jag trodde vingarna skulle gå av. Regnet öste ner som om någon stod med en vattenslang mot fönstret. Ca:500 fot över backen vänder planet upp och gör Go-around. Efter lite cirkulation prövar piloten om och ska försöka landa från väst. Piloten gör allt vad han kan för att få planet mot backen och är i slutändan för långt ut åt sidan för att kunna landa. Vi gjorde ytterligare en Go-around och piloten valde inte att försöka fler gånger. Vi flög till Landvetter och sedan blev de buss till AGH och ankomst 5-6 timmar försenade.
Dom som flygit till AGH vet redan att en vanlig dag är de skakiga landningar

Jag flög B737-800