Senaste nytt

Har bränsletilläggen gått upp på sistone?

jsn

Medlem
Har tittat av och till på långresor till Nordamerika med SAS, tittar på resor längre bort än 30 dagar. Tycker att de "billiga business-biljetterna generellt har ökat en del det sista, är det bränsletilläggen som har ökat det sista?
Har rensat cookies sam titta på olika datum och orter, så tror inte det är att den ser att jag har tittat på samma sak tidigare...
 

Johan Gott

Medlem
Jag har ett minne av att jag läste någon nyhet om att flygskatten skulle höjas vid årsskiftet. Kanske beror på det..

Edit:

Mitt minne verkar stämma.








”Även flygskatten för passagerare skrivs upp av samma anledning.”
 

Homer

Medlem
Har tittat av och till på långresor till Nordamerika med SAS, tittar på resor längre bort än 30 dagar. Tycker att de "billiga business-biljetterna generellt har ökat en del det sista, är det bränsletilläggen som har ökat det sista?
Har rensat cookies sam titta på olika datum och orter, så tror inte det är att den ser att jag har tittat på samma sak tidigare...

Hur mycket är "en del"
100kr?
1000kr?
5000kr?


Jag har ett minne av att jag läste någon nyhet om att flygskatten skulle höjas vid årsskiftet. Kanske beror på det..

Ökar med 37kr...
 

AABack2ARN

Medlem
Tittar man på ARN-LAX och jämför de publicerade priserna exkl. skatter och bränsletillägg är de identiska idag med vad som gick att köpa den 1 oktober 2022. Så under förutsättning att du fått exakt samma fare basis och priserna har gått upp kan man väl anta att bränsletillägget gått upp. Övriga skatter har nog justerats men knappast mer än någon hundralapp på totalen. YQ är idag 4190SEK på en T/R ARN-LAX i mars. Vet inte vad det var i oktober eller i somras.

Har också noterat att det verkar vara ont om tillgänlighet i bokningsklass J på långdistansflygen. I stället blir det ofta Z som är avsevärt mycket dyrare.
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Toppen