Senaste nytt

Har Amex Elite & SAS MC Prem, men bara 1000 statuspoäng?

Tänk på att revenue (biljetter för pengar) och awards (biljetter för poäng) på Star Alliance är helt olika saker. Oftast finns det inga Awards alls i Business om du inte bokar 330-360 dagar i förväg, och sällan mer än 2-4 st släpps som Awards totalt på varje avgång. Så bara för att du har poäng är det inte säkert att du kommer någonstans, och som Tonton påpekade, Eurobonus är fryst för nybokningar tills vidare, ingen vet när/om det kommer igång igen.

tack snälla, då förstår jag! :- )

tack för alla tips. vilka poäng är det då som hamnar i spalten "baspoäng"? är det endast poäng från flygbiljetter?

Det där med Status- ,Bas- och extrapoäng brukar vara svårt att förklara. Det har diskuterats många gånger här på forumet på hur man bör förklara det. Bland annat finns denna tråden om detta: https://www.businessclass.se/forum/threads/jämförelse-av-eurbonuspoäng-och-en-fårhage.32078/

För ett tag sedan gjorde jag nedan bild till min mor. Det för att på ett relativt enkelt sätt förklara hur Eurobonussystemet fungerar med sina poäng.

Kort förklaring av bilden - Alla poäng som passerar den röda linjen räknas mot status (20k EBS, 45k EBG, 90k EBD). Det är dock enbart poängen som ramlar ner i skålen som man kan använda för exempelvis att boka bonusresor eller handla mat och dryck ombord på planen.

Skärmavbild 2020-05-31 kl. 16.39.30.png

Last edited:
Det där med Status- ,Bas- och extrapoäng brukar vara svårt att förklara. Det har diskuterats många gånger här på forumet på hur man bör förklara det. Bland annat finns denna tråden om detta: https://www.businessclass.se/forum/threads/jämförelse-av-eurbonuspoäng-och-en-fårhage.32078/

För ett tag sedan gjorde jag nedan bild till min mor. Det för att på ett relativt enkelt sätt förklara hur Eurobonussystemet fungerar med sina poäng.

Kort förklaring av bilden - Alla poäng som passerar den röda linjen räknas mot status (20k EBS, 45k EBG, 90k EBD). Det är dock enbart poängen som ramlar ner i skålen som man kan använda för exempelvis att boka bonusresor eller handla mat och dryck ombord på planen.

Visa bifogad bild 109663

lysande! där gick hissen ända upp även för mig! :D

Toppen