Senaste nytt

Handla mobil i Hong Kong - erfarenheter?

Jag ska till Hong Kong nästa vecka och tänkte försöka köpa en iPhone Xr. Någon som vet hur lagersituationen ser ut i apples egna butiker? Behöver/kan man göra någon sorts förbeställning?

Hos Fortress verkar de inte finnas i lager någonstans.

Var inne i sidan, vet inte vilken kombination av lagringsstorlek eller färg du söker. Men gul i 64gb fanns i lager. Bara att kika på deras sida om tillgång.

Buy iPhone XR - Apple (HK)

Lyckades för första gången i mitt liv tappa mobilen så att skärmen sprack. Är inte så sugen på att laga den för 2899kr (Samsung Galax S8) och insåg att deras nya A9 släpps på måndag.
Off topic svar.

Enligt den här webbsidan, byte av Samsung Galaxy S8 skärmen kostar 1.700 HKD (爆液晶$1700).
Om det är endast byte av glaset, kostar det 1.300 HKD (爆玻璃面$1300).

Ifall du kan tänka dig att laga din mobil där.
/first-station skrev:
S8

爆玻璃面$1300 / 爆液晶$1700/ 開關/音量$300 / 換鏡頭$450 / 換鏡片$250 / 感光$280 / 爆背面$300/尾插$350/ 換電池$380
第一站手機維修 | SAMSUNG

Jag ska till Hong Kong nästa vecka och tänkte försöka köpa en iPhone Xr. Någon som vet hur lagersituationen ser ut i apples egna butiker? Behöver/kan man göra någon sorts förbeställning?

Hos Fortress verkar de inte finnas i lager någonstans.

Facit: Inga problem att köpa en iPhone XR på Apple Store. Köpte minsta modellen (64GB). Kostade 7600 kr, ca 1900 kr billigare än hemma. Man får dessutom den kinesiska versionen med plats för två fysiska sim-kort om man nu behöver det.

Toppen