Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

FlyFly

Medlem
På Handelsbankens hemsida står det :"Huvudkortsinnehavaren har fritt inträde till lounger, medföljande gäster debiteras huvudkortsinnehavaren 190 kr"-
Så det verkar som om extra kortet, trots avgift, ger inte fritt inträde till Priority Pass lounges. Men för att vara säker skulle jag ringa.

Swedbanks Platinum som har LoungeKey verkar däremot ger fritt inträde till extra kort. Det skrev någon i en annan tråd nyligen. https://www.businessclass.com/forum/threads/bästa-kort-med-lounge-access.104631/#post-1051670

Fick svar att endast kontoinnehavaren har tillgång till Priority Pass genom HB Platinum. Inte heller är Fondandelssystemet speciellt förmånligt (50-90kr per månad i avsättning när du uppnått 20000 poäng/kr i spend.) Med andra ord inte ens en halv procent återbäring.
 

intuition

Medlem
Min kreativa bank-kontakt löste det genom att utfärda två huvudkort i olika namn (men mot samma konto om jag minns rätt) och rabattera det ena med 100%. Då kunde vi ta ut två PP. Men det var väääldigt länge sedan och nuförtiden brukar de inte vilja rabattera kortet överhuvudtaget.
(Kul och höra om någon normal-kund har fått rabatt på kortvgiften på senare år. )
 

Penguin

Medlem
Fick brev hem om att man äntligen går från fysiskt till digitalt PP (förbättring!), bara för att i ett senare stycke se att man ändrar från fritt antal besök till 10 besök per kalenderår utan kostnad (klar försämring!!).
Jag skrev och bad min bankkontakt säga upp kortet från och med dagen innan nästa årsavgift ska tas ut och pekade på försämringen som anledning.
 

Attachments

  • HBPlatSamrePP.jpeg
    HBPlatSamrePP.jpeg
    777,6 KB · Visningar: 216

nasjossonjon

Ny medlem
Fick svar att endast kontoinnehavaren har tillgång till Priority Pass genom HB Platinum
Står Kortinnehavare, ej huvudkortinnehavare i villkoren. Jag har själv extrakort och har precis aktiverat mitt PP. Dock har de ändrat gästavgiften från 190 SEK till 30 EUR så gästning känns numera svårt att motivera.


Mycket tråkigt med försämringen. 10 besök är endast 5 resor eller ännu färre vid byten. Det lär ju vara avklarat innan sommaren är slut även för mig som aldrig reser i jobbet.
 

FF#1

Medlem
Ja det där var synd, nu får man planera lite istället för att bara hoppa runt på loungerna för skojs skull
 

Fredah

Medlem
Mycket tråkigt med försämringen. 10 besök är endast 5 resor eller ännu färre vid byten. Det lär ju vara avklarat innan sommaren är slut även för mig som aldrig reser i jobbet.
Kanske kan vara värt att kolla på Swedbank Platinum som erbjuder obegränsat via Lounge key? Jag har dock dålig koll på skillnaden mot PP men verkar accepteras där jag har varit iaf.

känner en som bytte till det när Handelsbanken införde begränsning. Själv kör jag Amex där det än så länge är obegränsat inklusive gäst men till ett helt annat pris såklart.
 

EgOscar

Medlem
Jag skaffade nyss Swedbank Platinum och har använt Loungekey nån vecka, verkar funka fint: det är i princip samma lounger de har listade och likande app incheck-system.
 
Jag skaffade nyss Swedbank Platinum och har använt Loungekey nån vecka, verkar funka fint: det är i princip samma lounger de har listade och likande app incheck-system.
Har kört Swedbank o Loungekey i några år nu o kan bara hålla med. T.o.m. att jag kom in i någon lounge som PP inte gjorde då de sa att den var full för PP besökare. Gjorde en genomgång innan jag skaffade kortet o då fanns det lite fler lounger via PP än Loungekey men konstaterade att de är inga ställen jag troligtvis kommer besöka ändå. Nu är den loungen stängd igen men fanns en tidigare i Cph som Loungekey inte hade access till när den kom vilket PP hade men ett mail till Loungekey o så var den tillagd någon vecka senare. Tycker de funkar klockrent.
 

mrestes

Medlem
Har kört Swedbank o Loungekey i några år nu o kan bara hålla med. T.o.m. att jag kom in i någon lounge som PP inte gjorde då de sa att den var full för PP besökare. Gjorde en genomgång innan jag skaffade kortet o då fanns det lite fler lounger via PP än Loungekey men konstaterade att de är inga ställen jag troligtvis kommer besöka ändå. Nu är den loungen stängd igen men fanns en tidigare i Cph som Loungekey inte hade access till när den kom vilket PP hade men ett mail till Loungekey o så var den tillagd någon vecka senare. Tycker de funkar klockrent.
Hur fungerar lounge key med extra kort och gäster?
 
Toppen