Senaste nytt

Hamburgare ombord på SAS

ARN01

Medlem
Skall bli intressant att testa! Generellt tycker jag SAS lådor är riktigt bra men verkar onekligen vara känsligt ämne Själv tycker jag varm mat på flyg med i princip utan undantag alltid är kass. Något med ris brukar ibland fungera men tycker att ju mer de försöker desto sämre blir det. Tycker man dock inte om lax håller jag med om att det nog inte blir så kul men eftersom jag själv tycker tvärtom så är det i princip alltid bättre med gravad/rökt lax än någon varmluftsvärmd sörja.
 

fcx

Medlem
Skall bli intressant att testa! Generellt tycker jag SAS lådor är riktigt bra men verkar onekligen vara känsligt ämne Själv tycker jag varm mat på flyg med i princip utan undantag alltid är kass. Något med ris brukar ibland fungera men tycker att ju mer de försöker desto sämre blir det. Tycker man dock inte om lax håller jag med om att det nog inte blir så kul men eftersom jag själv tycker tvärtom så är det i princip alltid bättre med gravad/rökt lax än någon varmluftsvärmd sörja.
Vem sa något om varm?

Den förra maträtten (pirogen) skulle ju också serveras varm (och smakade rätt OK då), men serverades för det mesta kall istället. Undrar hur gott det ska bli med hamburgare som fortfarande är frusen i mitten?
 

lucasd

Medlem
Vem sa något om varm?

Den förra maträtten (pirogen) skulle ju också serveras varm (och smakade rätt OK då), men serverades för det mesta kall istället. Undrar hur gott det ska bli med hamburgare som fortfarande är frusen i mitten?

Kabinpersonalen fick inte värma den enligt SAS, det skulle inte göras heller. Men SAS är SAS och sättet alla gör på varierar, så gjorde vissa det ändå.

Vissa av förpackningarna var dock ugnssäkra men skulle ändå inte värmas.

Ska tydligen testas på bara Arlanda - Malaga enligt pursern på ett flyg igår och ska vara god :)

Trist att de bara testar den där.. hoppas det är något som finns kvar. Bra med nytt lite enklare än vissa andra saker de haft under åren
 

BCflyer

Medlem
Är detta istället för pizzan? Dvs om man åker i plus och vill byta boxen så går det… inte… men kanske…ibland… om dom inte lyckats sälja alla.. eller någon i besättningen eller deras kompisar vill ha den. Dvs när kaptenen meddelat det är dags att spänna fast säkerhetsbältet för landning … kanske får du en som kanske är varm. Jag lääääängtar!
 
Mat i luften är alltid en dålig kompromiss. Har aldrig ätit ngt i luften som kvalificerar som gott.
Däremot har jag ätit mycket som motsvarar förväntningarna men det är som sagt 2 olika utgångslägen.
 
Toppen