Senaste nytt

Höststormen Simone slår till mot Köpenhamn CPH 2013-10-28

Traveller

Medlem
Sitta i den här var kanske inte så kul under take off... :)
Skärmavbild 2013-10-28 kl. 20.26.05.png
 

henrik l

Medlem
Hmm, det verkar som att de katastrofhanterande myndigheterna inte har haft den där exakta fingertoppskänslan i katastrofhanteringen. Enligt SJ ställdes samtliga tåg mellan Skövde och Göteborg in mellan 17-24. Här i Skövde är det i princip vindstilla och ett stilla höstregn faller, medan det enligt GP "känns som en vanligt höstkväll" i Götebrg. Känns som att Hong Kong observatoriet har betydligt bättre koll på de 10-15 tyfoner per år som bankar in via Filippinerna och vidare mot den sydkinesiska kusten. Till SMHI's försvar skulle man möjligen kunna säga att det är mer än 500 dagar sedan den senaste allvarliga stormen slog till. Men det känns som att HKO hade kunnat haft lite bättre precision i förutsägelserna om det skulle bli Göteborg eller Malmö som blåste bort ikväll.
 

jth

Medlem
Nu verkar storm byarna nått GOT, Flertalet go arounds och därefter vidare mot alternativ...

Jag ser en Norwegian-flight som kom från Stockholm, var nere och sniffade på Landvetter och nu verkar vara på väg tillbaka mot Stockholm. Måste känns drygt för de ombord att vara framme och behöva åka tillbaka, blir en sen kväll...
 

MarcusC

Medlem
Jag ser en Norwegian-flight som kom från Stockholm, var nere och sniffade på Landvetter och nu verkar vara på väg tillbaka mot Stockholm. Måste känns drygt för de ombord att vara framme och behöva åka tillbaka, blir en sen kväll...

Thomas Cook från Fuerteventura försökte en gång på GOT och sedan mot OSL, Ryanair klarade inte på Säve så testade Landvetter utan framgång så på vög mot Skavsta nu...lagom kul för passagerarna helt klart...
 

jth

Medlem
Thomas Cook från Fuerteventura försökte en gång på GOT och sedan mot OSL, Ryanair klarade inte på Säve så testade Landvetter utan framgång så på vög mot Skavsta nu...lagom kul för passagerarna helt klart...

Jo, jag såg ryanair-flighten också. Kul att bli dumpad på skavsta klockan 10 på kvällen när man tänkte åka till Göteborg. Det är ju inte direkt så att Ryan tänker hjälpa till med boende och vidaretransport heller...
 
Toppen