Senaste nytt

Höstlovskryssning med MSC Seaside i Karibien

Intressant och bra reserapport. Själv är jag ombord Celebrity Equinox västra varv i Karibien. Får återkomma med rapport.

En vän till mig är på samma kryssning som du just nu, om du träffar en öl bryggare från Nittorp så hälsa från Herr Falk

Ser fram emot en liten reserapport

Last edited:
Trevlig och bra rapport!

Jag har själv gjort kryssningar i medelhavet och i karibien.

Min upplevelse är att NCL, (Norwegian Cruise Line), är det mest prisvärda alternativet samt att konceptet "freestyle dining" passar mig/oss perfekt. Inga fasta middagstider, ett 20-tal restauranger att välja mellan samt att all dryck och dricks ingår från början i priset. Ingen direkt klädkod och det fungerar ok. (Några få special-restauranger har ett litet tillägg, men det kan man oftast få med redan i bokningen som en bonus.)

Det inkluderade dryckespaketet är av hög klass och bubbel på glas ingår i vissa barer.

Underhållningen är av bra klass.

Maten är av bra/hög kvalité med mina mått mätt!

Hytt-servicen - inget att klaga på. (En flaska bubbel i hytten vid kryssningens början ingår om man anmäler sig till deras "bonus"-program innan kryssningen startar.)

Har alltid valt hytt med balkong då det ger en speciell upplevelse - room-service med en enkel första frukost på balkongen tidigt på morgonen är härligt...innan man går vidare till den riktiga "á la carte"-frukosten eller eventuellt till bufféen.

Vi tycker NCL är mkt bra, men som jag skrev innan så är deras priser för höga för de destinationer vi ville till med de båtar vi ville ha. Dessutom verkar ncl ha avskaffat barnpriser som de hade förut. Tidigare hade de fasta priser för barn (1700 kr per barn) vilket var väldigt förmånligt. Ej längre tyvärr.

Toppen