Senaste nytt

Hörsammar du "all elektronik ned/avstängd"?

Vad? Var det av säkerhetsskäl som man införde rökförbud alltså? Det är väl ganska lätt att kunna förstå säkerhetstänket bakom att man inte ska ha brinnande föremål på planet, men jag har svårt att tro det var därför. Det är ju otroligt störande för andra passagerare.

Men, länka gärna till någon källa om säkerhetsbeslutet om rökning ombord.
Man lär sig något nytt varje dag! Tack för denna upplysningen. Jag har alltid antagit att det var av säkerhetsskäl, att ha något som brinner /glöder på ett plan känns sådär.

Äh, jag vidhåller tidigare åsikt.
Mycket av regelverket finns enbart kvar pga att ingen vågar ta ansvar för att ta bort reglerna.
Trots inkonsekvens och bristande logik.

Som sagt, om mina hörlurar är säkerhetspåverkande bör det införas många andra regler.
Alkoholförbud, förbud mot pladdriga kärringar och gubbar, sömn, bristande fysisk prestanda osv.

Men Stefan, du läser ju dessa kommentarer som Fan läser Bibeln. Jag säger inte att man inte ska respektera crew, jag säger att regeln är fånig. Hur många ggr ska jag behöva repetera detta? Snälla nån, ge mig ett argument till VARFÖR hörluren ska vara av? Detta argument att det är för att se att folk kan klara av regler, då kan man ju faktiskt ha att ALLA ska klappa händerna så dem blir riktigt glada... det skulle ju vara precis lika effektivt och garanterat mycket roligare...

Återigen, för hundrade ggn. JAG SÄGER INTE ATT MAN INTE SKA LYSSNA PÅ CREW.

Om du menar att regeln är fånig, men ändå följer den, så är det helt ok tycker jag. Problemet här (så som jag uppfattar det) är att många verkar tycka att regeln är fånig, därmed så behöver personen inte följa den.

Säkerhetsbältet är viktigt som visats. Efter SFO-kraschen så gick det rykte om att de som dog gjorde det pga avsaknad av bälte, dvs kastades ut ur planet (varav en blev överkörd). Någon annan med mer koll än mig?

Om du menar att regeln är fånig, men ändå följer den, så är det helt ok tycker jag. Problemet här (så som jag uppfattar det) är att många verkar tycka att regeln är fånig, därmed så behöver personen inte följa den.

Jag fattar ingenting. Man ska följa Reglerna för att de är Regler?

Jag måste säga att mina nya QC-15 gör att jag känner mig riktigt avskärmad från allt som händer i kabinen. Det är svårt att höra vad personalen säger och PA-utrop hörs knappt alls. Jag kommer själv inte att använda dem under start och landning just för att inte missa ifall det kommer utrop som jag måste reagera på.

Toppen