Haha, det är jag och Fridolin som flyger den sträckan.Bromma till Arlanda?
Sorry, kunde inte låta bli![]()
Men det får du ju inte heller om du använder bokningsapparna från de större Svenska bolagen, väl? Där får du fastpris direkt, eller så kan du välja fastpris/taxameter, men betalningen kan du ju sköta helt i appen.och i slutändan (och varför jag använder uber mest) gillar jag inte betalnings processen i slutet.
Just under pandemin tycker jag Uber X har funkat bättre än vanligt i Stockholm -- pga den lägre efterfrågan får man ofta(st) en bil som normalt inte skulle kört för UberX utan bara de högre nivåerna, vilket maxar price/performance!Att tillägga är att jag mer eller mindre aldrig åker Uber X eller de billigaste alternativen - vilket gör att det aldrig är en söndersutten prius, eller en förare med låga betyg.
Men det får du ju inte heller om du använder bokningsapparna från de större Svenska bolagen, väl? Där får du fastpris direkt, eller så kan du välja fastpris/taxameter, men betalningen kan du ju sköta helt i appen.
Att "plocka en taxi på gatan" har jag helt slutat med i Stockholm, just av dessa anledningar... Och på Arlanda kan man ju betala förbokningsavgiften för att slippa gå ut i det pinsamma kaoset (då brukar man ju gå ut i en annan dörr).
Just under pandemin tycker jag Uber X har funkat bättre än vanligt i Stockholm -- pga den lägre efterfrågan får man ofta(st) en bil som normalt inte skulle kört för UberX utan bara de högre nivåerna, vilket maxar price/performance!
Ett problem är att den "vanlige" turisten/affärsresenären inte förväntar sig att vara på sin vakt när man väljer taxi i Sverige och därför kanske inte är lika uppmärksam som på andra ställen i världen. Situationen på Arlanda är direkt pinsam.