Senaste nytt

Hög uppgraderingsfrekvens. Tur eller normalt för EBG?

micke

Medlem
Jag fick mitt EBG för 3 år sen och har inte flugit så mycket pga.pandemin.
Denna senaste period har jag haft sammanlagt flugit 6 ben med Star Alliance där jag haft möjlighet till uppgradering (dvs. inte bokat högsta klassen. Av dessa har 4 blivit uppgraderade (1 dubbel från economy till business och de andra ett steg)
Jag kommer att förlora mitt EBG om jag inte bokar någon ytterligare flygning innan sista februari och detta har känts ok eftersom jag i praktiken inte flyger så mycket. Men efter att jag haft sån tur med uppgraderingar så börjar jag undra om jag bör försöka hålla kvar det. För visst är det väl ganska ovanligt med så hög uppgraderingsfrekvens? Eller vad säger ni andra som har EBG?
 

GOTATH

Medlem
Jag fick mitt EBG för 3 år sen och har inte flugit så mycket pga.pandemin.
Denna senaste period har jag haft sammanlagt flugit 6 ben med Star Alliance där jag haft möjlighet till uppgradering (dvs. inte bokat högsta klassen. Av dessa har 4 blivit uppgraderade (1 dubbel från economy till business och de andra ett steg)
Jag kommer att förlora mitt EBG om jag inte bokar någon ytterligare flygning innan sista februari och detta har känts ok eftersom jag i praktiken inte flyger så mycket. Men efter att jag haft sån tur med uppgraderingar så börjar jag undra om jag bör försöka hålla kvar det. För visst är det väl ganska ovanligt med så hög uppgraderingsfrekvens? Eller vad säger ni andra som har EBG?
Låter som en ovanligt hög frekvens för uppgradering, grattis :) Behålla Star Alliance Guld är oftast en bra idé så skulle råda dig till att fortsätta med det!

Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk
 
Jag fick mitt EBG för 3 år sen och har inte flugit så mycket pga.pandemin.
Denna senaste period har jag haft sammanlagt flugit 6 ben med Star Alliance där jag haft möjlighet till uppgradering (dvs. inte bokat högsta klassen. Av dessa har 4 blivit uppgraderade (1 dubbel från economy till business och de andra ett steg)
Jag kommer att förlora mitt EBG om jag inte bokar någon ytterligare flygning innan sista februari och detta har känts ok eftersom jag i praktiken inte flyger så mycket. Men efter att jag haft sån tur med uppgraderingar så börjar jag undra om jag bör försöka hålla kvar det. För visst är det väl ganska ovanligt med så hög uppgraderingsfrekvens? Eller vad säger ni andra som har EBG?
Vilka bolag pratar vi om inom Star Alliance? Och gissar att du reser helt ensam också?
 

larced

Medlem
Och vi pratar fria uppgraderingar nu? Inte sådana du bjudit på och vunnit budgivning?
Jag har varit EBG i 6 år nu. Ca 2-3 långresor och 2-3 Europaresor per år.
Har fått en uppgradering till Business en gång :)
 

micke

Medlem
Givetvis har det varit fria uppgraderingar och ingen budgivning. Samtliga uppgraderingar har dock varit på fulla flighter.
Verkar som att jag har haft en väldans tur denna period men inget som man kan räkna med i framtiden alltså.
Hoppas att ni andra som haft dåligt med uppgraderingar får lite mer tur framöver.
 

palmen

Moderator
Givetvis har det varit fria uppgraderingar och ingen budgivning. Samtliga uppgraderingar har dock varit på fulla flighter.
Verkar som att jag har haft en väldans tur denna period men inget som man kan räkna med i framtiden alltså.
Hoppas att ni andra som haft dåligt med uppgraderingar får lite mer tur framöver.
Bokar man go och flighten är full är det relativt stor chans på op-up som EBG eller högre.
Vet de som fått det på mer eller mindre varje flight till/från EWR under högsäsong.
 

Jannes

Medlem
Jag fick en op-up Economy->Business vid gaten med Lufthansa Frankfurt - London City, säkerligen pga *A Gold. Var en trevlig överraskning en regning fredagmorgon. Men det är allt på cirka 18 månader som EBG/EBD och 40 kortflygningar 2 longhaul.
 
Toppen