Senaste nytt

Hårdare koll på diamonds?

Än så länge tycker jag de lounger som är nämnda alla är någon form av kontrakt lounge. Alltså inte sas eller skyteam lounge. Har det inte varit så förut också -bara det att det märks mer nu när sas har fixat lounge på fler ställen?

Slapp å vise Diamond-kortet nå på fredag mellom ARN-TLL grunnet kort flytur og dermed ingen servering utenom kaffe/te.
Har virkelig store problemer å akseptere det når de klarer dette f.eks mellom OSL-ARN.

Last edited:
SVG-CPH trafikeras väl mest med E195, så det låter som att det crew på just SAS Link som har fått till sig att kolla status noggrannare?

Instämmer med flera, har aldrig behövt visa EBD-status ombord för att få fri dryck utan de har koll. Två gånger senaste tiden har de i och för sig velat ta betalt för dryck (ena gången mellan Trondheim och Stockholm o andra gången mellan Wien och Köpenhamn) men jag sa bara "jag är Diamond" när de räckte fram betalterminalen, då sa de "ursäkta" och så var det inte mer med det.

På loungen i Bryssel (the Loft) vill de nästan alltid se Diamond-kort, helst fysiskt kort, men sist ville de inte.

Toppen