Senaste nytt

Håll jetlagen borta - se sömnforskarens 10 bästa råd

Valley

Medlem
* Gå ut i det fria. När du är framme på slutdestinationen är det en bra idé att komma ut i solen och röra på dig. Du kan med fördel snöra på dig dina sneakers och gå en tur i byn, spela tennis på hotellet eller simma några längder i poolen. Solen gör att sinnet inte lika lätt tror att det är natt – även om tröttheten är enorm. Och fysisk aktivitet ger ny energi.

Fan är det han bor på för hotell. Funderar på om jag någonsin bott på ett hotell som har en tennisbana. Kanske att något av slottshotellen haft det.
 

Dr. Miles

Expert
* Gå ut i det fria. När du är framme på slutdestinationen är det en bra idé att komma ut i solen och röra på dig. Du kan med fördel snöra på dig dina sneakers och gå en tur i byn, spela tennis på hotellet eller simma några längder i poolen. Solen gör att sinnet inte lika lätt tror att det är natt – även om tröttheten är enorm. Och fysisk aktivitet ger ny energi.

Fan är det han bor på för hotell. Funderar på om jag någonsin bott på ett hotell som har en tennisbana. Kanske att något av slottshotellen haft det.
All inclusive hotell på Kanarieöarna?
 

Johanna

Medlem
Jag tycker inte det var så himla bra råd. Inte dåliga men inget som gör underverk. Förvånad över att de inte skriver att man ska försöka undvika alkohol. Det trodde jag.

Jag tycker det är svårt att hantera. Oftast drabbas jag inte alls av jetlag men ibland totalt. Så var det sist när jag åkte till HK. Jag sov jättekonstiga tider.
 

Thornado

Medlem
Jag tycker inte det var så himla bra råd. Inte dåliga men inget som gör underverk. Förvånad över att de inte skriver att man ska försöka undvika alkohol. Det trodde jag.

Sömnforskaren Arne tycker nog egentligen det, men ser det slaget förlorat. Han har säkert själv suttit på en charter till Thailand, och tagit en fika eller två.

Fast det skriver han väl ändå att man ska göra?

Arne skrev:
Det är lättare att bli uttorkad uppe i luften än på land och om du blir uttorkad kan din jetlag kännas mer. Av samma skäl bör man också hålla sig borta från alltför mycket alkohol på flyget.
 
Toppen