Senaste nytt
Är det hotellet som fixar det eller finns det någon specifik service för sånt?

Fixade via concierge när vi bodde på Condrad Osaka. De skickade upp personal som mätte våra väskor, fyllde i alla lappar och såg till att hämta dem. Våra två väskor stod sedan i rummet när vi checkade in på Conrad Tokyo.

Tror de använde sig av Yamato transport, YAMATO TRANSPORT

Vi gick bara ner till receptionen på hotellet och fråga om dom kunde skicka väskorna.
Det var inga problem. Dom ringde till hotellet och kollade att vi hade en bokning och sen mätte dom väskorna och fyllde i alla papper.
En dag tar det att skicka väskorna från Osaka till Tokyo så vi besluta att skicka dom dagen innan vi skulle åka. Man fick dock bara betala transporten kontant till receptionen.
Hade annars kollat upp vart vi kunde åka med väskorna för att få dom skickade.
Men vad jag förstått så fixar dom flesta hotell detta utan problem.

@Andreas Ekman Glöm inte att ta med passet när du åker tillbaka, eftersom flera butiker i bl a Akihabara (faktiskt större delen av Tokyo) erbjuder tax free, men bara vid utvisande av icke Japansk pass. Ofta har det dessutom rabatt när man betalar med kreditkort.
I och med detta tjänar du upp emot 13% av försäljningspriset.
Låt kortet glöda!
Passen är självklart med, tack för påminnelsen. Får som sagt se om det blir något om priserna ska va så höga jämför med hemma.
 
Idag blev det lite sovmorgon innan vi skulle i väg och tvätta lite.
Inget häftigt direkt men något som behövs göras.

20190519_145146.jpg

Det man inte förstår av texten eller bilderna...

20190519_145738.jpg

Det hjälper Google översätts kamerafunktion :)

Sen ska vi ta oss tillbaka till elekronikvaruhuset och strosa runt ett tag.
 
Väldigt besviken på elekronikvaruhuset.
Bra mycket dyrare än hemma. En dator mus kosta här 1200 sek hemma kostar samma mus 800 sek.
Minneskort är här i Japan ca det dubbla.
Trode det skulle vara lite billigare här i Japan i alla fall. Vet inte om det beror på den svenska kronan eller alltid varit så.

Blev en datorväska som passade min resedator som jag inte lyckats hitta en hemma.
Ni som vet mer får gärna upplysa eller så kanske vi kollar på fel saker här.
 
Väldigt besviken på elekronikvaruhuset.
Bra mycket dyrare än hemma. En dator mus kosta här 1200 sek hemma kostar samma mus 800 sek.
Minneskort är här i Japan ca det dubbla.
Trode det skulle vara lite billigare här i Japan i alla fall. Vet inte om det beror på den svenska kronan eller alltid varit så.

Blev en datorväska som passade min resedator som jag inte lyckats hitta en hemma.
Ni som vet mer får gärna upplysa eller så kanske vi kollar på fel saker här.
Sen jag började åka till Asien för kanske 10 år sedan så har jag tyckt elektronik varit dyrt. Inte så mycket med kronkursen att göra utan för att vi i Sverige har en grym konkurrens och de försöker prisa ut varandra så att de blir ensamma kvar på marknaden. En del kedjor som gått omkull och mig veterligen så gör Mediamarkt enorma förluster per år i Sverige.
 
Sen jag började åka till Asien för kanske 10 år sedan så har jag tyckt elektronik varit dyrt. Inte så mycket med kronkursen att göra utan för att vi i Sverige har en grym konkurrens och de försöker prisa ut varandra så att de blir ensamma kvar på marknaden. En del kedjor som gått omkull och mig veterligen så gör Mediamarkt enorma förluster per år i Sverige.

Som föregående. Det har inget med valutakurserna att göra. Det är mer betalningsvilligheten i enskilda länder samt konkurrensen.
Tackar :)
 

Non-stop

Medlem
Väldigt besviken på elekronikvaruhuset.
Bra mycket dyrare än hemma. En dator mus kosta här 1200 sek hemma kostar samma mus 800 sek.
Minneskort är här i Japan ca det dubbla.
Trode det skulle vara lite billigare här i Japan i alla fall. Vet inte om det beror på den svenska kronan eller alltid varit så.

Blev en datorväska som passade min resedator som jag inte lyckats hitta en hemma.
Ni som vet mer får gärna upplysa eller så kanske vi kollar på fel saker här.


Köpte en kamera och ett par objektiv när jag var i Tokyo för drygt ett år sedan. Uppskattar att det var cirka 30% billigare jämfört med att köpa i Sverige. Köpte på Camera Bic i Shinjuku efter lite priskoll. Tyckte inte heller att Yodabashi erbjöd särskilt bra priser. Kul resereportage förresten.
 

Mr.cake

Medlem
Köpte en kamera och ett par objektiv när jag var i Tokyo för drygt ett år sedan. Uppskattar att det var cirka 30% billigare jämfört med att köpa i Sverige. Köpte på Camera Bic i Shinjuku efter lite priskoll. Tyckte inte heller att Yodabashi erbjöd särskilt bra priser. Kul resereportage förresten.
Ibland kör de även internationella versioner på kameror utan japansk programvara/språk. Gäller att se upp så man inte köper fel och kommer hem med en kamera helt på japanska så fattar man nada :D

För övrigt är Hong Kong ett bra ställe att köpa elektronik.
 
Köpte en kamera och ett par objektiv när jag var i Tokyo för drygt ett år sedan. Uppskattar att det var cirka 30% billigare jämfört med att köpa i Sverige. Köpte på Camera Bic i Shinjuku efter lite priskoll. Tyckte inte heller att Yodabashi erbjöd särskilt bra priser. Kul resereportage förresten.
Grattis! Har varit på Bic de senaste fem åren och letat objektiv men det har alltid varit dyrare. Synd jag inte hittade din deal, 30% på 20000 blir ju en del.
 

Jönsson

Medlem
Ibland kör de även internationella versioner på kameror utan japansk programvara/språk. Gäller att se upp så man inte köper fel och kommer hem med en kamera helt på japanska så fattar man nada :D

För övrigt är Hong Kong ett bra ställe att köpa elektronik.
Det borde väl egentligen bara vara att uppdatera till en engelskspråkig firmware. Annars kan säkert kameratillverkarens kundtjänst hjälpa till. Det är ju inte direkt ett ovanligt misstag att göra. Finns säkert hacks också.
 
Toppen